Faldstamme skjuler

Hej.

Jeg er i gang med renovering af mit køkken. Mit budget er ikke så stor.

I den forbindelse har jeg fundet ud af at gulvbrædderne skal skiftes ud på grund af en vandskade. Det drejer sig om 6-8 brædder.

Er det muligt at høre det selv og opnå et pænt resultat?

Mvh. Handy kvinde ( som ikke er handy).

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at ligge et billede ind - det siger mere end ord (og overskriften siger noget helt andet?)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er rigtigt at jeg kom til at skrive det samme overskrift til begge mine forskellige indlæg.

Og jeg vidste ikke hvor man skulle vedhæfte et billede men det ved jeg nu. 

Problemet: gulvbrædderne buller op på grund af vandskade. De kan ikke slibes pænt igen og de skal skiftes ud.

Jeg forsøgte at finde en håndværker men når jeg siger at det er en lille lejlighed så hører jeg ikke fra dem igen.

Glæder mig til at høre jeres mening.

Vedhæftede filer:

Det kan du da sagtens skifte selv - det største problem er vel, at finde nogle gulvbrædder rimeligvis magen til?

Bliver de for tynde, hvis du sliber dem - eller hvorfor vurderes der, at det ikke kan lade sig gøre? (jeg synes det er svært at se, hvor meget de buler)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Sludder! Du lægger dig på knæ med en hammer og dyknagel og slår ALLE søm ned. Så lejer du en - enten mand med høvl - eller høvl og høvler gulvet af. Derefter en sandsliber. Så blir det som nyt igen.


 

Som jeg ser billederne, er gulvet allerede slebet for meget ned - baseret på afstand mellem fodpanel og gulv samt sprækkerne i gulvet + de mange søm som sikker er slået i fordi gulvet er blevet for tyndt og derfor har knirket.

At udskifte enkelte brædder kan selvfølgelig lade sig gøre, men der er besværligt at finde nogen som passer, det er besværligt at lave, og det vil næppe blive pænt med nye brædder sammen med det gamle slidte gulv.

Jeg ville sørge for at gulvet ligger fast og ikke knirker ved at skrue det fast. Og så ligge et nyt gulv ovenpå. Når det er en lille lejlighed er det ikke voldsomt dyrt, det er let at lave, og du får et gulv som er pænere og lettere at rengøre. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis