Hvilket værktøj til at fræse i mursten til indmuringdåse

Jeg har tidligere brugt et såkaldt pindsvinebor til at fræse huller i porebeton til indmuringsdåser.

Nu skal jeg til at lave huller til indmuringsdåser i kælderen, men det er mursten. Hvilket værktøj kan anbefales til at lave hullerne?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har vel en rillefræser til at skære ud til rør/kabel? I så fald er det letteste bare at bruge den, og så banke resten ud med hammer og mejsel.

Jeg har rillefræser og vinkelsliber osv. Jeg synes pindsvineboret var genialt til porebeton og håbede der fandtes et genialt produkt til mursten.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg skal også lave huller til pexdåser... et pindsvinebor lavede en nogenlunde pæn og plan bagvæg og tænker der kan blive svært i mursten med en mejsel uden af murstenen flækker helt igennem?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Prøv at søge på kopbor med platter, men helt ærligt, hvor mange huller skal du lave. Brug hammen og mejsel, så svært er det ikke,


fase

Jeg har lige banket beton op og gravet ud hvad der svarer til 60 ton beton og jord ud af min kælder. Alle båret op af kælderen i spande og læsset på traileren. Så undskyld mig hvis jeg gerne vil finde en nem måde at lave huller til hvad der svarer til 81 moduler.

Men tak for tippet om kopbor med platter. Det tjekker jeg lige.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nu er du jo i træning og har armmuskler som en bodybuilder   , så hammer og mejsel er for dig a piece of cake at hugge et par huller til indmuringsdåser. Tilbage til alvoren. det tager næsten lige så lang tik at bore hullet som at hugge det,   . God fornøjelse.


fase

okay, så først bore med kopbor og så hugge ud?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja, med mindre du vælger et kopbor, der er så stort, at du ikke har nødigt at hugge noget ud. I det tilfælde er det også nemmere at mure dåserne ind. Det nemmeste er at skære nogle lodrette riller med rillefræseren eller vinkelsliberen og så lige tage mejslen til at brække mellemrummene ud.


fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis