Oversigt over presfittings på VVS markedet.

Jeg synes, at det kunne være fedt, hvis en VVS kyndig havde interesse i, at lave en artikel omkring VVS presfittings indeholdende en forklaring om de forskellige typer og mærker af pressfittings samt hvilket værktøj der bruges til de forskellige.

Jeg ved ikke om det er den rigtige forumsgruppe, så have mig undskyldt, hvis den er forkert.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne være godt.. det ville jeg se frem til :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja, de er pænere end den almindelige løsning

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja, de er pænere end den almindelige løsning.

Og værktøjet koster omkring 10.000 kr. + ca 1000 kr. pr matrice. Er det ikke lidt dyrt "hobbyværktøj"?

Det ville jeg overlade til VVSeren, som bruger værktøjet dagligt.


fase

I forhold til at vi opgav VVS'eren, efter at have ventet i 5 uger blot for at få et tidspunkt - og tilbuddet var så højt, at vi kunne købe både værktøj og fittings, for noget under den pris, han ville have - så kunne jeg godt afsætte en dag til at lave det selv - og så har jeg værktøjet til næste gang..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Jeg har det på samme måde, de priser stikker helt af, specielt når der også tages mange 100% på materialer oven i.

Og hvis det er en lukket varmekreds er der jo intet til hinder for at man selv laver tingene hvis man ved hvordan.

Jeg er ovenikøbet så heldig at have presseværktøj og kæber på arbejdet som jeg kan låne.


Elektronikteknikeren

Jeg kan nok godt finde en prisliste, men at lave en artikel, det har jeg simpelthen ikke tid til.

Mvh.

Mikkel


Og hvis det er en lukket varmekreds er der jo intet til hinder for at man selv laver tingene, hvis man ved hvordan. Det er her, det vanskelige ligger. Det er min erfaring, at det ikke er nok at have værktøjet. Der skal også oplæring og erfaring til. 

FoXX, hvis du har styr på det med at presse fittings på rustfaste- eller/og PEXrør ville det sikkert blive modtaget med kyshånd af mange, bl.a. mig. 


fase

Hej @FoXX / Mikkel - Jeg kan sagtens forstå dig.. og hvis du var VVS'er i vores område (Midt/Østjylland) - så kunne det jo være, at vi ikke havde valgt at gøre det selv.. men til trykluft, der ikke kræver det forkromede overblik + en VVS-mand, der er udenfor pædagogisk rækkevidde - tja..  så ser jeg faktisk frem til at prøve selv.. og hold da op, hvor føles værktøjet godt ;-)  Der er da en verden til forskel, fra at skære gevind, og rode med pakgarn og salve.. (15-20 år siden)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg giver dig helt ret Natur, timelønnen kan simpelthen ikke bære det, hvis det er hurtigere, så er det vejen frem, selvom fittings er dyre.

Mvh.

Mikkel


Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis