Renovering af gammel DeWalt batteri

Jeg har en gammel DeWalt skruemaskine liggende med et færdigt batteri.  Det indeholder 15 stk sub-c 1.2V/1200mAh NiMH elementer.  Maskinen, som var en af de helt dyre på daværende tidspunkt, fungerer fint og har stadig mange år i sig.  Og den skal kun fungerer som ekstra/reservemaskine til min noget nyere maskine.
Jeg har fundet sub-c elementer på batteribyen og conradelektronik, hvor jeg bl.a. kan få 3000-3700mAh NiMH elementer med loddefane til 25-35 kr stykket.

Men kan det overhovedet betale sig i forhold til et nyt?

Er der ellers noget, jeg skal være opmærksom på?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og kender I andre til bedre priser end dem jeg nævner overfor? :-)

Jeg skal ikke sige om det kan betale sig at flække et nyt batteri sammen selv.
Jeg købte for flere år siden et billigt no name kopi batteri til min tudsegamle Makita, og det holder fint...
Men selvfølgelig bliver maskinen stort set også kun brugt til at bore for til skruer... men det skyldes nok mere at maskinen er ufattelig svag i selve motoren, og har altid været det.

Batterilageret sælger batterier som passer til mange maskiner... går ud fra at det må være Kina varer   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har lige prøvet noget tilsvarende med min Bosch boremaskine. Jeg  Købte løse celler til 39kr STK. de nye celler skulle efter teksten værre 1000mah større ind de gamle. Loeddde dem sammen og ladede dem op og volten var fin.men allerede efter 5 skruer var batteriet fladt , det prøvede jeg nogle gange inden jeg brokkede mig til forhandleren. Det viste sig at det var Kina kopi batterier med en fin markat. Fik pengene retur og købte et nyt org batteri med garanti hos prishammerrn 



nl89 skrev den 15-06-2018 16:08:24

Det viste sig at det var Kina kopi batterier med en fin markat. 

Ja.  Kinabatterier - og kinavarer i det hele taget - er som dag og nat.  Det er fifty/fifty om det er god eller dårlig kvalitet.  Men sidst, jeg tjekkede Wish ud, kunne jeg købe en powerbank på størrelse med en pakke smøger og med en kapacitet på 500.000 mAh.  Nærmest nok til at sende en Tesla en håndfuld gange rundt om jorden. :)

Forresten.  Hvor købte du de elementer?  Det er bare, så jeg undgår den webbiks...

På min gamle Makita, skilte jeg et par dårlige batterier ad, tog de dårlige celler ud, og skiftede dem med nogle fra det andet batteri, så kostede det jo kun lidt arbejde, og det virkede fint i lang tid.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

je_ns

Hvordan måler du dig frem til dårlige batterier?

Mine batterier er købt i et enkeltmands  dansk webfirma, der sælger mange lommelygter  ... 


Du kan måle en dårlig celle ,ved at den har lavere volt , ind sidemakkerne Man kan også måle ah ved at køre belastnings test, men er lidt mere omfattende. En enkel dårlig celle kan sagtens trække hele batteriet ned ...



jeg købte også nogen 18650 batterier på en kina side til en god pris, da jeg fik dem ind af døren og holdte dem i hånden første gang vidste jeg godt der var noget galt, de vejede kun det halve af de batterier jeg skulle udskiftede, de holdte så ikke den halve tid, nok kun 1/3 af tiden, så ja, der fuskes meget..

Konens onkel faldt dog for et super tilbud han ikke kunne sige nej til et 2 TB usbstick, til en meget billig pris, men han kunne ikke få den til at virke, jeg synes godt nok det lød af meget, for den meget lille usbstick han viste mig, og gik på nettet og fandt ud af der slet ikke var lavet 2 TB usb stick, og en 1 tb kostede 19000 kr..

hvis man ikke vil risikere og blive snydt skal man ikke handle i kina

peter t skrev den 15-06-2018 18:40:19

je_ns

Hvordan måler du dig frem til dårlige batterier?

 Jeg måler spændingen på hver celle, de dårlige ligger noget lavere end de der er i orden.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg havde en dewalt 12 v skruemaskine fra 1998. Batteri gik en tur for 10 år siden. Et no name batteri fra batteribyen viste sig at være utroligt meget bedre end det originale. For få dage siden gik maskinen til de evige jagtmarker, men det var gearet der røg. Batteriet var i super stand


 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis