Skifte Radio i Renault Kangoo (til Sony Dab+) ISO adapter?

Jeg har en Renault Kangoo II varebil fra 2013 - radioen er FM med CD, den skal ud. Ind skal en Sony DAB+ radio med USB. 

1. Skal jeg give radioen en kode for at få den nye til at fungere?
2. Jeg ser der er mange ledninger bagpå hvilket adaptersæt skall jeg købe?  Det jeg havde til den gamle Renault Kangoo ser anderledes ud og passer ikke i den nye Sony DAB+ radio, men passer til ledninger der går ind i den gamle radio. 

3. Der er styrring af radio fra bilens rat og display som også snakker med den gamle radio, det er ikke vigtigt for mig. Men der er altså noget ledning som ikke bliver forbundet. 

Den loklae "Bilteam har elendig service men de har da nogle adaptere. Hvad gør jeg? Her er fotos:

En anden gammel radio CD USB fungerer glimrende stik passer og det virker er DAB+ nogle nye typer kontakter?







Bornholm er et dejligt sted.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ledningsnet du viser på billedet hører til din Sony radio - det skal fjernes fordi der længere inde sidder det vi kalder "ISO stik" og fra dem kan du få en adaptor der passer til din nye radio hvis ISO stikkene ikke gør !

det sorte stik på billede 4 er til rat betjeningen

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Så blev jeg klogere:

Det er adaptersættet til Sony jeg mangler, jeg må se om jeg kan få et nyt. Den er forresten temmelig irriterende at navigere, DAB kanalerne er overalt og den kan ikke finde filer på USB dimsen uden at det tager evigheder.  


Bornholm er et dejligt sted.

OK så enten skal jeg have et adaptersæt til Sony eller afmontere sidste del af stikket på det sæt jeg har og så funker det? Den Sony radio irriterer mig en del, at finde MP3 filer på USB og radiostationer på den er tidskrævende og helt ubegribeligt dumt. Muligt jeg køber noget andet...  men et lille stik som dette hvor finder jeg sådan et - jeg vil gerne sælge den fancy radio og købe en der er mere bruger venlig og har DAB og USB muligheder.. tak for gode råd venner.


Bornholm er et dejligt sted.

Genopliver lige tråden:

Fik du problemet løst?
Hvad har du gjort med den originale radio?


Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis