Generator problem?

Hej LDS forum ;o)

Min Volvo S60 fra 04 melder "Electrical System Failure" og viser batteri ikonet når jeg er ude at køre. Kan ligeledes se det på nærlyset (i mørke), som bliver markant svagere. Det kommer i sporadiske intervaller, fra få sekunder af gangen op til et halvt minuts tid. Har læst det givetvis kan være dioderne den er gal med og at den så "lækker" vekselstrøm. Det der undrer mig, er at det først kommer når jeg har kørt et stykke tid. Dvs efter 20-30 min. Er der en grund til det, eller er det bare et tilfælde og eller tegn på at generatoren er eller er ved at stå af? Hvordan kan jeg evt bedst kontrollere generatoren for fejl/læk mv.? Har i øvrigt haft batteriet inde til opladning, og det skulle umiddelbart være i tip top stand ift. de input/aflæsninger jeg får fra laderen. Nogle bud?

Mange venlige hilsner og på forhånd tak,

Bjarke


Mvh. Bjarke

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er mange fejl der først optræder når det hele er varmt. Efter din beskrivelse kunne det godt være generatoren.


Nitter skrev den 14-06-2018 21:41:25

Efter beskrivelsen tænker jeg mere på slidte kul.    

 Som vel også sidder i generatoren. Eller?


Ja der er kullene i generatoren, dem som forsyner rotoren med "feltspænding"

Det kunne lyde som et godt bud..


Vi prøver igen, i morgen --
Bent Andersen skrev den 14-06-2018 23:06:27

 Som vel også sidder i generatoren. Eller?


 Nej, de sidder bag benzintanken.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Leif, lad nu være med at forvirre spørgeren med den slags indforståede vitser.


Hej igen ;o).

Tusinde tak for jeres input. Kan læse i hygger jer lidt på kryds og tværs, ha ha. Herligt.     Hælder også til kullene, for jeg kan ikke måle AC leaks fra generatoren og batteriet holder pænt stand, trods generatorens sporadiske udfald. Forbindelserne ser ditto fine ud.                      Nu er det jo ikke en ny bil, så tænker en ombytter. Så lige et spørgsmål mere til jer, en ny Bosch koster 4-5000, mens jeg kan få en LUCAS el. BOLK til godt 1000. Hvad gør pris forskellen så stor, og er førnævnte billig modeller udmærkede til et par års drift?

Mvh og god weekend,

Bjarke


Mvh. Bjarke

Bent Andersen skrev den 15-06-2018 23:22:51

Leif, lad nu være med at forvirre spørgeren med den slags indforståede vitser.


 Så må du selv lade være med at spørge dumt.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ConRMAcleod skrev den 16-06-2018 00:51:05

Hej igen ;o).

Tusinde tak for jeres input. Kan læse i hygger jer lidt på kryds og tværs, ha ha. Herligt.     Hælder også til kullene, for jeg kan ikke måle AC leaks fra generatoren og batteriet holder pænt stand, trods generatorens sporadiske udfald. Forbindelserne ser ditto fine ud.                      Nu er det jo ikke en ny bil, så tænker en ombytter. Så lige et spørgsmål mere til jer, en ny Bosch koster 4-5000, mens jeg kan få en LUCAS el. BOLK til godt 1000. Hvad gør pris forskellen så stor, og er førnævnte billig modeller udmærkede til et par års drift?

Mvh og god weekend,

Bjarke

 Køb du bare en billig da man normalt får betydeligt mere for pengene i forhold til en mærkevare. Du skal huske på der kun er to års reklamationsret på begge modeller.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis