Dimensioner på træ til træ terrasse?

njord
njord
Postnr: 7120
njord njord

Hej med jer.

Så skal der vist laves en træ terrasse syd for garagen..... Men hvad med dimensionerne på træet...

Jeg regner med den skal på støbte punkt fundamenter hvor bjælkerne monteres i stolpebeslag.

Terassebrædderne bliver sikker i trykimpregneret fyr i dimmensionen 28 x 120 høvlet.

Men hvor høje skal mine 45mm brede trykimprægnerede bjælker være? de bliver i øvrigt monteret med 600mm center til center.

MVH Njord
mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

Jeg har selv bugt DN der hedder 45x95 og det giver ikke problemer

njord
njord
Postnr: 7120
njord njord

Hvor langt har du mellem understøtningerne på bjælkerne, jeg vil nok få små to meter mellem mine...

MVH Njord
mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

Ca. 1- 1,2 meter jeg har brugt gamle fliser som understøtning også nivelleret bjælkerne ud derfra

kovas
kovas
Postnr: 9670
kovas kovas

Til terrassebrætter som ikke har fer og not synes jeg at 600mm mellem strøerne er for langt. gik selv ned til 480 og det er endda hårdttræ.

Mange hilsner Kovas,

Nu med pillefyr og 4900wp på taget.
1, år produceret  4782kwh.
Tjorge
Tjorge
Postnr:
Tjorge Tjorge

Hej, jeg er lige blevet oprettet på dette forum.

Da jeg desværre ikke kan sende privatbeskeder må jeg kapre tråden hvilket jeg undskylder mange gange. Jeg så dette var den nyeste tråd Njord har deltaget i.

Jeg prøver at få kontakt til personen herinde der hedder Njord, det drejer sig om en båd han muligvis har tilsalg. Du kan venligst ringe til mig på 6130 6529 eller skrive på mhoey.eu@gmail.com

Mange hilsener

Lars

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Njord
    Over hækken
  2. media center
    Lav-Computer
  3. Njord
    Lav-Hus
  4. cnc tilsalg???
    CNC