grundmale vinduer, gennemslag???

jeg er gået igang med at male mine gamle vinduer, det er vist fyrretræs vinduer, de har i al den tid jeg har boet her bare været træfarvet, og den udvendige side har trængt til behandling i en del år efterhånden.

Jeg har slebet og støvsuget og div, og nu går jeg så igang med grundmalingen, men der kommer ret hurtigt gennemslag flere steder.

Har jeg været for dårlig med slibningen, eller er det normalt træet gør det? jeg regner med at give 2 gange grundmaling og 2 gange vandbaseret træbeskyttelse bagefter.

et lille billed, her har jeg kun kørt grundmalingen over en gang 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bruge en spærregrunder hvis du skal have et pænt resultat. Ellers kommer der gennemslag.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Jeg kører ud og køber en grundingsolie, og giver det en tur med det, så køber jeg en spærrene grunder istedet for den jeg har idag, og giver den et lag bagefter, før det får træbeskyttelse, så håber jeg det holder.

Jeg har prøvet det samme, med nogle vinduer jeg havde givet brun træbeskyttelse. Da jeg senere ville male dem hvide, fik jeg også gennemslag.

Jeg gav dem to lag spærregrunde, så hjalp det.

Vær lige opmærksom på, at der findes spærregrunder både til ude og til inde!


Træd ikke på mine ledninger :o)

De har netop fået en træbeskyttelse med pigment i, så det er nok det der slår igennem. 

Jeg har lige givet dem en grundingsolie, det havde jeg lige overset at de skal have når man sliber dem helt ned. og har også købt en spærregrunder, må indrømme jeg ikke kiggede nærmere efter om den var til inde eller ude, men hvad er forskellen?, der kommer jo 2 lag træbeskyttelse udenpå

Annonce

Sådan som jeg husker det, så var den indendørs lidt som plastikmaling, mens den udendørs var mere som oliemaling.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Jeg kan se den jeg har købt er til indendørs, har fundet flere som er til både indendørs og udendørs.. nå så må jeg bytte den

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også