Luftblander til Ikea blandingsbatteri

Hej,

Er der nogen af Jer der ved hvor jeg kan købe ny(e) luftblandere til mine Ikea blandingsbatterier (køkkenvaske). De er ca. ½ år , men jeg er desværre kommet til at ødelægge gevind på blanderen.

Jeg måler mig til Ø 19mm på gevindet. Husker at gennemstrømning er (ca) 8 ltr pr min....men det kan vel godt være højere ved en køkkenvask der jo ikke bare løber som i et bad   

Der er udvendig gevind. https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80341646/ 

Hilsen Torben

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du få hos enhver vvs'er / byggemarked. Det hedder en perlator.

Mvh.

Mikkel


FoXX skrev den 13-06-2018 21:41:14

Det kan du få hos enhver vvs'er / byggemarked. Det hedder en perlator.

Mvh.

Mikkel


 Jeg har set på nettet samt været i Bauhaus - syntes ikke jeg kan finde en med den Ø og udvendig gevind. Det er jo kun den "indvendige" del jeg skal have og det forkromede ydre.

Mvh Torben

FoXX skrev den 13-06-2018 21:41:14

Det kan du få hos enhver vvs'er / byggemarked. Det hedder en perlator.

Mvh.

Mikkel


 Jeg har set på nettet samt været i Bauhaus - syntes ikke jeg kan finde en med den Ø og udvendig gevind. Det er jo kun den "indvendige" del jeg skal have og ikke det forkromede ydre.

Mvh Torben

Der findes to typer perlatorer og de passer overalt. Den ene er med udvendigt gevind, den anden med indvendigt. Den ene er 19 mm, den anden 21 mm.

Man kan ofte købe en box med 10 stk. for 150...200 kr.

De sælges kun komplet, indmaden kan du ikke købe alene.



Bent Andersen skrev den 13-06-2018 22:05:42

Der findes to typer perlatorer og de passer overalt. Den ene er med udvendigt gevind, den anden med indvendigt. Den ene er 19 mm, den anden 21 mm.

Man kan ofte købe en box med 10 stk. for 150...200 kr.

De sælges kun komplet, indmaden kan du ikke købe alene.


Undskyld - jeg kan desværre ikke lige forstå det - mener jeg kun kan bruge indmaden - prøv at se mine billeder.

Mvh Torben



 




Annonce

Har du prøvet hos IKEA selv? Hvis du henvender dig i kundeservice kan de sælge dig samtlige af den slags løsdele fra deres produkter til symbolske priser. Hvis de ikke har det på lager bliver det sendt med brev til dig. 

Hvis du ikke har den særlige nøgle til at skrue den fast med så spørg om sådan en i samme omgang 


Ask

jeg har et armatur som ligner det, også fra ikea. jeg stod ude i jem&fix idag og kiggede, og kunne ikke finde nogen magen til, der var flere der lignede, men de manglede de takker som nøglen skal gribe i når de skrues ind. 

jeg så flere på nettet som lignede de rigtige men kunne ikke få størrelse til at passe.. så jeg leder også efter dem  kan ikke finde dem på ikeas side måske man skulle ringe til dem

Jeg fandt sådan en her på nettet, men M24??

https://www.billigvvs.dk/Reservedele-tude-Luftblandere--Neoperl-Luftblander-m-antikalkfunktion-M24-13-5-15-0-ltr-min-1651472.html

Omkring IKEA så forgår det via deres kundeservice (typisk Fysisk ikke over telefon).

Hvis du dukker op i din lokale ikea og spørger i kundeservice kan de slå den specifikke reservedel op - det meste har de så lokalt og det køber du for 2-10 kr., hvis de ikke har det lokalt kan de sende det til dig typisk med gratis fragt.


Ask

jeps sidder og venter i kø til deres chat lige nu. 

Jeg kan se på den nøgle der fulgte med at der er en neoperl luftblander, og dem kan jeg finde masser af på nettet, så burde den rigtige jo også være der et sted.

Tja der er en del af ikeas ting som er specialdesignet til dem også kan man næppe få dem andre steder 


Ask
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis