Vandfast krydsfiner bøjer

Låget på min nye hyndekasse er lavet af 16mm vandfast krydsfiner - og malet med sort træbeskyttelse. 

Som man kan se på billederne bøjer låget desværre - hvem har en ide til hvordan jeg kan fikser låget på en måde så det ikke liver skævt.

Inspireret af: http://livsstil.tv2.dk/hobby-og-fritid/2014-09-30-goer-det-selv-med-steen-hyndekasse




 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har nok forsømt at male pladen på begge sider. Så slår træ sig altid (massivt, krydsfiner, spånplade, det er ligemeget). Derudover er 16 mm for lidt til det spænd du har (gætter på 1,8...2 m) uden understøttelse på midten.


Grunder og maling i stedet for træbeskyttelse? Eller at skyde Steen?


Løse krydsfineplader som låger er noget fikumdik. De vil altid kaste sig.

Lav en ramme af Porsa elementer. Monter enten en tynd plade eller sejldug som dækken.

https://www.porsa.dk/produkt-katego...ggesystem/

P.S. Steen skal ikke bare skydes - han skal også druknes   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for budene!

Hvordan ville man lave tværstivere ti len støbeplade? - og kan man undgå at skrue ned gennem pladen?

Ps - det lyder som om Steen ikke er så populær :-)


 

En plan træflade der udsættes for sol og regn vil altid kaste sig. Derfor anbefalingen med en aluramme som er vejrstabil med et let dækken.

P.S. Steen er en skrivebordsteoriteker der aldrig har haft praktisk erfaringer med træ.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 13-06-2018 21:29:05

P.S. Steen er en skrivebordsteoriteker der aldrig har haft praktisk erfaringer med træ.

Ja, det er også mit indtryk.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også