Maskine til græsklipning

Ja så knækkede bladet på leen sgu mens jeg var ved at trimme det lange græs langs hegnet. Ville reparerer den, men umuligt at bore huller til bolte i det hærdede stål. Er ikke meget for at købe en le igen og snart stå med endnu en knækket le. Men hvad kan man få af maskiner, som kan bruges til at trimme langt græs. En græstrimmer har jeg prøvet. Det lange græs snører sig om trimmerhovedet/spolen og sætter sig fast. Prøvede med min batteridrevne hækkeklipper, men det er vist ikke det en hækkeklipper er beregnet til. Ellers kunne jeg godt have købt en stanghækkeklipper. 


 

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kig på en Skive klipper eller en bjælke/fingerklipper


Duer ikke med noget på hjul, da terræn og hegn og ujævnt mange steder.


 

Så må en buskrydder da være sagen.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Det er da ikke normalt at leens blad knækker. Er den knækket inde ved "nakken" kan man svejse den sammen igen. Der er det ikke så kritisk om den er hærdet. 

Det må kunne gøres ved den lokale smed, mekaniker el.lign. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Ja enten en ny le eller en buskrydder. Den sidste kan du jo få metalklinger til der kan rydde i et mindre krat og snorehoveder i alle mærkelige afskygninger til. 

En græstrimmer er normalt kun egnet til finere græs.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja, det er inde ved stangen, det tyndeste sted på bladet, der er knækket.


 

Den kan da svejses.. i mange tilfælde, er leen nemmere at gå med, end en buskrydder..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Synes da du skulle prøve med en ny le, eller få den gamle svejset.

Som Nitter nævner skal du have en buskrydder, og gerne en kraftig en, holder man omdrejningerne oppe, er græsset ikke slemt til sno sig omkring hoved/klinge.

Synes ofte når man ser landmænd går og slår med buskrydder rundt ved hegnet, at det så er en  klinge de bruger, så det er vel fordi de virker.




Vi prøver igen, i morgen --

Du havde vel husket at få leen justeret ind til dig selv. Det er ikke helt ligegyldigt hvilke vinkler lebladet står i. Når man bruger le, skal afgrøden (græsset) skæres - og ikke hugges - over.


Søren O
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis