Flere komfurer som skal tilsluttes =)

Jeg har købt mig et nyt komfur, men det ser ikke ud til at det monteres på samme måde som det gamle?
På billedet overfor ses den gamle tilslutning. Læg mærke til at komfurets nul er forbundet til den røde fase, imens intallationens nul er "blændet".


På dette billede ses det nye komfurs tilslutningsdiagram. Kan jeg gå ud fra at jeg kan tilslutte alle 3 faser, som på diagrammet yderst til venstre (rød til rød, sort til sort, sord/hvid til grå)?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mon ikke at dit gamle komfur kører på to faser. Den blå i dit installationskabel er forhåbentlig en 0.

Ja, tilslut som du selv foreslår (jeg vil nu kalde din "røde" for brun). Du skal også tilslutte din 0 (blå ledning) samt den gul/grønne (jordledning) til samme farver på komfuret.


Søren O

Velkommen på LDS. 

Jeg synes at kunne  se begge lysblå er blændet med samlemuffe. Du behøver sådan set ikke bekymre dig om det gamle komfurs tilslutning. Det har sikkert virket i mange år.

Det nye kan monteres med 2 faser og nul Eller 3 faser og nul ( som det er monteret nu) 

Så du skal vide / måle om den lysblå der kommer fra sikringer er nul. ( eventuelt tage låg af ved sikringer og kig på montering. Er det tilfældet kan du bare montere farveret i tilslutningsdåsen. 

Dåsen ved gulvet bør fastgøres.




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for hjælpen! =)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis