Cvr nummer uden erhverv

Hej :-)

Jeg makker en hel del med alt muligt! Bil, båd, hus, have, opfindsomheder o.s.v...

Jeg savner helt enormt at kunne handle hvor der kræves cvr nummer.

Engros biler f.eks, og leverandører af jern og andre produkter. Især specielle som ikke lige kan købes i byggemarkedet.

Jeg makker kun for mig selv, og vil aldrig komme til at udskrive en egentlig regning.

Hvor meget papir nusseri vil jeg give mig selv ved at oprette et cvr nummer?

Jeg kommer jo kun til at opgive det her nummer ved handel, men jeg betaler jo med egne midler hele vejen igennem!?


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har virksomheds nummer CVR så skal du føre momsregnskab. Det vil sige at de købte varer skal bogføres, og det du sælger skal ligeledes bogføres. Selv om du ikke sender regninger, så skal du alligevel bogføre f.eks. salg af en bil, plæneklipper, cykel m.m. hvis du har trukket momsen fra på reservedele til disse ting. 

Du skal altså månedlig ( måske 1/4 årlig) indberette til skat hvad du har brugt / tjent i moms. Differencen får du betalt tilbage,/ betaler du afhængig af om det er minus eller plus. 

Har du f.eks. købt en bil hos engros biler betaler du den med moms. Det kan være 50.000 + moms12.500 Momsen får du tilbage fra skat indtil du sælger bilen, hvor du så skal indbetale moms af salget Du har lidt udgifter til reservedel, autolakerer m.m. og arbejder mange timer på den. men sælger den til 125.000 kr. Nu skal du af med de 25 k i moms. Men det kommer jo også til skat, hvor du skal betale skat af de penge du tjener. 

Det vil sikkert resultere i at du har underskud i din "virksomhed " det første stykke tid, og dermed får moms tilbage. 

Sådan et underskud accepterer de ikke ret længe, så kalder man det hobbyvirksomhed. Det har bl.a. forekommet hvis folk har hest og lader den indgå i virksomheden.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej :-)

Tak for svar :-)

Og især tak for gode eksempler!

Men min plan er ikke at købe og sælge! Min plan var egentlig blot at kunne have cvr nummeret så jeg kan handle ved grossisterne med mine egne penge. Ingen fortjeneste, ingen salg, ingen tab.

Hvis jeg f.eks køber 10 liter maling hos en grossist som ikke handler med private, og jeg betaler dem med mit private kort... Er jeg så nødt til at køre det gennem et regnskab? I så fald, hvordan vil det se ud? Jeg skal jo selv bruge de 10 liter maling

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Er der ikke noget med at man også skal omsætte for omkring mindst. 50k om året da det ellers anses for at være hobby virksomhed?


Elektronikteknikeren

Ja det skal du, det er desværre ikke så let.

Jeg mener dog at der er en mindstegrænse, jeg er slet ikke sikker.

Mvh.

Mikkel

(Gregeren kom foran) :)


Jeg har ikke noget imod at skulle føre et simpelt regnskab... :-) Men det vil jo give skæve tal...

Jeg kan vel ikke bare sælge alt til mig selv til samme pris som jeg har givet?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg aner det desværre ikke, har vi en revisor herinde? Jeg har faktisk samme tanke, jeg vil dog sælge lidt. (gamle gaslamper fra England lookalikes)

Mvh Mikkel


De 50.000 er det meste du må omsætte for UDEN at være momsregistreret. Mn det er jo ikke det der tales om. 

Jeg har lige luret erhvervsstyrelsen. Man kan tilsyneladende få CVR nummer som PMV ( personlig mindre virksomhed. Omsætning under 50.000 årlig. 

Så er man ikke momspligtig, lønsomhedspligtig m.m. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg tror også lige der skal en rigtig revisor på banen.. Men ellers er det ikke værre end at man ikke trækker momsen fra.. Så går det ikke helt galt.. Medmindre man sælger plus moms uden at afregne... Og for små virksomheder er der halvårsmoms i øvrigt.. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan lave et iværksætterselskab (IVS) det koster en krone og så har du dit CVR-nr. inden for få dage. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også