hjælp med ping/upload/download

jeg har et problem med min bærbare   min ping ligger konstant over 200 har prøvet omkring 600 !! upload er så lavt at speedtest.net som jeg har lavet målingerne med slet ikke måler noget og derfor ikke gør testen færdig !!

min kones kører ping er max 80 og det andet er også ok !

det skal siges at vi kører med en 4G løsning fra fulrate.


25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tomn146 skrev den 08-06-2018 17:03:41

jeg har et problem med min bærbare   min ping ligger konstant over 200 har prøvet omkring 600 !! upload er så lavt at speedtest.net som jeg har lavet målingerne med slet ikke måler noget og derfor ikke gør testen færdig !!

min kones kører ping er max 80 og det andet er også ok !

det skal siges at vi kører med en 4G løsning fra fulrate.


 Av av, ping ligger godt højt ved jer begge. På min slæbbare her, der er koblet op til mit 4G modem inde i stuen via WiFi, ligger ping normalt på mellem 16-22 og jeg har endda over 4 km ud til den sender jeg bruger. Men skyldes de forskellige tider i får ikke at i bruger et USB modem og har dermed generelt for ringe signalstyrker fra senderen ???

Du kan prøve og placere computeren i et vindue og køre testen for at se om ikke både ping og hastigheden bliver mindre / større / højere. Naturligvis skal du lave testen i alle de retninger du har vinduer til din rådighed for at se om noget ændre sig.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Pinger du en IP-adresse eller et hostnavn?


 

Ved ikke hvad du mener men måske kan du fortælle mig det ud fra disse oplysninger !

Ping  30ms
 DOWNLOAD 7.26Mbps

 UPLOAD12.06Mbps

SHARE   Result ID 

7377714052


YouSee

80.62.116.106

    1 stars


bolig:net

LyngbyChange Server


Hvis du sidder på din bærbare, skal du lige sætte strømstyring til performance i stedet for lavere trin. Dette kan have effekt på dit netkorts performance.

Klik på batterisymbolet nederst i højre hjørne.


Elektronikteknikeren
Annonce
tomn146 skrev den 08-06-2018 18:42:23

min router er med wifi og kører 4G på en mast ca. en km væk ! ved ikke hvad du mener med usb modem ?

jeg vil prøve at flytte rundt på routeren !

 Jeg mener bare et 4G modem man sætter i et USB stik, uden der skal forbindes strøm og andet til. Hvis i havde hver et sådan, kunne det forklare den store forskel i ping og hastighed da jeg formoder at i ikke sidder med to computere stablet oven på hinanden og arbejder.

Er der en halvdårlig forbindelse i forvejen, er det slet ikke umuligt der kan vindes en hel del ved at finde det sted der giver den højeste hastighed, der også er det sted der er den største signalstyrke på senderen.

Når i bruger samme 4G modem/wiFi router skal du se på konens opsætning i putteren for at se om der kan findes noget der. Ellers kan du jo prøve at hardwire computeren til routeren, det skulle gerne kunne hæve hastigheden betydeligt. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

det her begynder at gå mig på ! jeg har nu en konstant ping under 30 og up og download ligger over 15.

men den er utrolig lang tid om at åbne sider og mails eller scrolle så hakker det hele ???

Det kunne tyde på et performance problem på din pc


Elektronikteknikeren
tomn146 skrev den 10-06-2018 11:10:28

det her begynder at gå mig på ! jeg har nu en konstant ping under 30 og up og download ligger over 15.

men den er utrolig lang tid om at åbne sider og mails eller scrolle så hakker det hele ???

Tillykke med du har fået ping  ned fra 200-600 til de acceptable under 30. 

Må vi høre hvad løsningen var ?

Ja hakkende scrollning af sider på din internetbrowser tyder på du mangler horsepower i maskinrummet når du nu har fået ping ned og hastigheden op. Måske det kunne hjælpe en smule og skifte til en browser der ikke kræver knap så meget af maskinen ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Som Gregeren skriver, kunne det være, at det er din computer, der er lidt langsom. Fortæl lidt om din computers hastighed o.s.v. 



fase
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis