Kubik til watt

Vil have mig en plæneklipper og gerne en elektrisk. Men vil ikke have en der er svagere end en 139cc. Men hvad svare 139cc til i styrke hos en elektrisk på 230v?


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg skal ikke kloge mig på benzinmotorer, men tror nok at mortor størrelsen ikke siger noget om den afgivne effekt (HK)
Men du burde vel kunne vide hvor mange HK din motor levere som maks, og det kan omregnes til watt.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Axell skrev den 07-06-2018 18:39:17

Vil have mig en plæneklipper og gerne en elektrisk. Men vil ikke have en der er svagere end en 139cc. Men hvad svare 139cc til i styrke hos en elektrisk på 230v?

 En sådanne omregning kan du ikke umiddelbart lave, da en benzinmotors ydelse for en given slagvolumen er forskellig fra fabrikant til fabrikant.

Men, hvis du tager benzinmotorens ydelse i hestekræfter (hp eller hk) og ganger med 0,7 har du motorens ydelse i KW.

Håber det hjælper, ellers spørger du bare igen.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er lidt svært at svare på - men lad os antage din benzinklipper yder noget i retning af 4 hk. = ca. 2,7 kw. Hvis du ( med automat sikring ) hiver 13 A x 230 V ud af stikkontakten, får du små 3000w. Meeeeen - forlængerledninger og klippere i den størrelse, er i til salg i hobetal. Kig evt. på diameter på kniven, så får du en praj om styrken.

Vh. Carsten


 

Synes ikke jeg ser dem opgivet i HP. Altid kun cc. Men den med at se efter knivens diameter er jo da udmærket tip. Jeg vil helst op i noget omkring en halv meter.


 

139cc er nogenlunde 3HK hvis det er en firetaktsmotor. Tallet er bare ud fra min erfaring, det kan selvfølgelig svinge som andre nævner.

Skal du klippe 50cm i bredden kommer du nok ikke uden om noget med forbrændingsmotor.

3HK = 2205W


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis