Tag valg skur/værksted

Jeg har den seneste uge kigget på tagløsninger til det skur/værksted jeg er ved at bygge.  idag ligger jeg tagspær på. Der bliver med ensidigt fald retning. 

Men jeg har ikke kunne bestemme mig for hvilket tag det skal være. Med kun 8grader hældning begrænser det mig fra tegl og beton tænker jeg - men så er der stadigt tagpap, eternit og stålpladetag som muligheder. 

Hvad ville i vælge?
For mig skal bare bare være en god kombination af nemt og enkelt at ligge op og økonomi.


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Arkitektur??

Et tagpap tag er jo en ærlig konstruktion i min optik.

Og passer ind med det meste.

Eternit er vist også bedst me en stejlere hældning, men jeg er ikke sikker.... 

Stål kan være OK, men nok mest på en landlig bygning.. de klassiske pandaplader osv...


MVH Njord

Jeg tænker at de prismæssigt ligger i samme niveau ikke?

Jeg har i forvejen lige erhvervet 24 osb plader som jeg har fået til en slik, og havde måske tænkt på en 1-lagsløsning hvis det skulle være tagpap.
jeg ville ligge taglægter ovenpå spærene til osbpladerne, er det unødvendigt eller fin nok ide?

Men tænker at Stålpladerne vil være nemmere at have med at gøre hvis der skulle være noget der er utæt da man så kan se det nedefra efterfølgende? (har ikke tænkt mig at loftet skal isoleres nemlig)


 

Stålpladerne vil lettere kunne give kondens....

OSB pladerne skal være tagplade typen for at de kan holde til det varme / fugt spænd der vil opstå.

Faktisk anbefales det ofte at anvende rupløjede tagbrædder til tag i u isolerede konstruktioner.


MVH Njord

Aner faktisk ikke om osb pladerne jeg har købt er det du siger der. Men kan de sprøjtes så evt?

Men tagbrædder lyder ikke smart under tagpap i mine ører.

Stålpladerne ville jeg købe med kondens behandling på bagsiden hvis det var den løsning. Der har Karl Molin nogle finde til ca 75kr/m2


 

Annonce

at tagbrædder ikke lyder smart...... tjah så har du misforstået noget for de fleste producenter anbefaler faktisk tagbrædder som underlag til tagpap. med hensyn til osb plader, så findes der efterhånden tusindevis af folk der har problemer med svampevækst på disse, undetegnede er selv en af dem og det er bestemt IKKE fordi der mangler udluftning. så næste gang jeg skal sætte pap på et skur bliver det helt sikkert med tagbrædder.

Ja der bliver jeg måske lige lidt tappaps forskrækket... 

Så uanset så skal der taglægter på for at give lidt ventilation hvis der nu var isoleret fra bunden. 👍.  (Det er der ikke på vores isolerede udestue som er med osb plader 😮)


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis