Kommentarer til projekt: Centralvarme taber vand , meget "luft" i tanken

Her samles kommentarer til projektet: Centralvarme taber vand , meget "luft" i tanken

Kommentarer vises både her og på projektet.

... Det sagde hun også igår..
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har haft med mange varmeanlæg at gøre. Det har aldrig været mulig at veje ekspansionsbeholder, da den er fastmonteret så den vej kan man ikke komme. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

..nå. . Dumt at fast montere dem.. hvor skulle de hoppe hen. Det er meget praktisk hvis man altid kan teste om bælgen er sprunget i ekspansionen ved at lade luft ventilen ved mod jorden. .! .så kan det ikke gøres nemmere. . Når man laver et hurtig pift på den luft ventil må der selvfølgelig ikke komme mere end luft ( og måske en dråbe vand ud..ellers er det byt til nyt..) En kedelslange fra cv kredsen til ekspansionen så kan der da ikke laves nemmerer .ufattelig hvor mange service folk ikke kan  finde ud af at pumpe en ekspansion op og evt skifte ventilen hvis bælgen ikke er sprunget. . Og ja lav nu for pokker en vand påfyldning med to spærrehaner fra brugsvand til cv kredsen.  


... Det sagde hun også igår..

Jeg ved nu ikke lige hvem der er dum. Når ekspassion er indbygget i fyret, som det er i alle gasfyr, så vil jeg gerne se hvordan den kan vejes under drift.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

.. klart så er der ikke så meget at gøre. De varmepumper jeg arbejder med er alle med ekspansion beholdere der er til at kunne servicere om de så sidder i kabinettet eller ved siden af feks i et skab.. men det er ikke smart hvis de er svære at komme ind til..


... Det sagde hun også igår..

Det er slet ikke tilstrækkeligt at have 2 afspæringsventiler til efterfyldning af centralvarmeanlæg, hvis vandet tappes direkte fra brugsvand. Forbindelsen mellem de 2 afspæringsventiler SKAL være afbrudt, når der ikke momentant efterfyldes.


Søren O
Annonce

Hvad er det egentlig du vil med dit indlæg. Vil du blot fortælle at der kan forekomme bakterievækst i et centralvarmeanlæg?

Jeg tror nu ikke problemet er eksisterende i centralvarmeanlæg, men det er meget mere sansynligt i lavtemperaturanlæg (varmepumpe).


Søren O

..er en varmepumpe ikke en del af et centralvarme anlæg ?

Flere har fumlet med " fyr taber vand / utæt centralvarme osv " så jeg har set flere muligheder for folk kan finde rundt i det. 


... Det sagde hun også igår..

Hvorfor har du oprettet det som et projekt ?


Mvh. Christian M
 

kan det laves om til en artikel er det fint med mig.. det er første gang jeg har brugt sitet.



... Det sagde hun også igår..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis