Ny Renault Clio eller Captur

Jeg overveje at købe ny Renault, men jeg synes at høre negative meninger.

Nogen her med erfaring i disse biler.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har haft en Clio 1.5dci (diesel) i stationcar-udgave som bil nr. 2. 

Den var fra februar 2015 og vi fik den fra ny. Skilte mig af med den i november 2017, da den havde kørt 76.000 km. 

Bilen kørte egentligt fint, når den ikke holdte på værksted med div. Elektriske fejl, som åbenbart var svære at rette. Mange gange nåede jeg kun at køre 300 meter fra værkstedet, så var det retur igen. 

Jeg ville hellere kigge på fx en Skoda Fabia. Min bror har lige købt en. Meget bedre kvalitet i instrumenter, kabine, sædestof, m.v. 

Jeg har haft en del Renault lånebiler, både Clio og Captur. Jeg foretrækker helt klart deres dieselmotorer, frem for deres 0,9l benzinmotorer, da de føltes noget sløve og tunge i det. 

I Captur sidder med lidt højere, hvilket er meget rart, men bagagerummet er noget mindre end Clio stationcar. Ellers er deres kabiner, m.v. Fuldstændigt ens - også kvalitetsmæssigt. 

Det indbyggede navigationsanlæg fungerede fint, men jeg fik altid kritik for bluetooth-opkoblingen fra dem jeg talte i telefon med. Lyden var dårlig, og det blev bestemt ikke bedre af den voldsomme motorstøj, især ved kørsel på motorvej.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Takker for svar, der er så åbenbart ikke kvalitetsforbedringer fra min Clio 2006 , som aldrig har haft fejl af nogen art, men er lidt umoderne efterhånden.

Jeg vil dog sige, jeg ville aldrig købe en Skoda


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Nu ved jeg ikke, hvorfor du ikke vil købe en Skoda. Skoda er ikke, hvad det har været, det er blevet meget bedre efter VW overtog Skoda og for det sags skyld også Seat, som jeg selv kører i. For øvrigt nr. 3 af slagsen. Så med mindre du ikke kan lide navnet, kan du roligt købe en Skoda.


fase

Jeg har også selv en Skoda Octavia Combi for 2014. Den kører som en drøm og teknikken spiller bare. Kvaliteten er helt i top og på niveau med VW. Alle komponenter er de samme.

Jeg har den endda med 7-trins DSG, som nogle har skældt en del ud på. Det spiller også bare, og skifter lige så glidende og præcist. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Har også haft en 2011 Clio III 1,5dCi. Købt som demo-bil med 7000 km på tælleren og solgt sidste år en kvart million km senere. Når man kører 40000 km årligt, så er der selvfølgelig reparationer hen af vejen. Men clio`en fejlede ikke noget udover udgifter til de mange serviceeftersyn, bremsesliddele (klodser, skiver og calibre) , en airconditionkondensor, en styrkugle og en masse forlygtepærer. Den lød stadig "sprød" i motorgangen og virkede stadig som en nyere bil efter 6 år. 

Derudover var rustbeskyttelsen fra fabrikkens side langt over gennemsnittet. Der var efter 6 år ikke antydning af rust nogensteder selvom den aldrig så skyggen af supplerende rustbeskyttelse.

Jeg har bestemt ikke noget dårligt at sige om Renault og køber gerne en Clio, Megane eller Captur som næste bil.



Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013

Tak for jeres svar, jeg vil holde mig til franske biler, som jeg har haft gode erfaringer med.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis