Efterisolere indvendigt med gasbeton?

Hej :)

Jeg har et hus fra 1975 jeg er igang med at total renovere.

Jeg vil gerne have efterisoleret de indvendige ydrevægge, de originale vægge er en 10cm gasbeton væg som er mørtlet op.

Jeg har plads til 5cm extra væg, jeg har kigget på gasbeton plader fra både H+H Comfortblokken og Ytong multipor.

Begge firma'er laver specielle plader beregnet til efterisolering indvendigt, de er dog beregnet til 1 sten huse. er det nødvendigt at bruge i mit tilfælde?

Kan jeg tage en helt normal gasbeton som f.eks H+H Multiplade 535 i 5cm og lime direkte op på den gamle gasbeton?

Uden der er nogen problemer med fugt?

Kræver det en bestemt diffusionsåben lim?


Jeg har vedhæftet en tegning over hvordan huset er bygget og hvordan jeg godt tænke mig at efterisolere.


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gasbeton isolere jo ikke særlig godt, der findes andre mere effektive løsninger.

eks denne her

http://www.knauf.dk/prof/produkter/gds-varmvaeg.html


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 03-06-2018 09:59:00

Gasbeton isolere jo ikke særlig godt, der findes andre mere effektive løsninger.

eks denne her

http://www.knauf.dk/prof/produkter/...mvaeg.html

 

Har også godt kigget på det produkt, men tænker at det kun er beregnet til 1 lag vægge?

mener heller ikke de plader er åndbar, mere om der bliver problemer med fugt når man flytter dugpunktet?

Jeg ville ikke bruge multipor til en almindelig væg - det er et glimrende produkt (bl.a. fordi det er difussionsåbent), men det er ikke rart at have en væg, der ikke er skruefast. Og du har ikke brug for en difussionsåben indervæg, hvis der ikke er indtrængende fugt udefra.

Så jeg ville isolere helt traditionelt med 50 mm mineraluld, dampspærre og en gipsvæg på stålskelet. Evt. fibergips, hvis du vil have skruefast væg (og det vil du😊)


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis