Fuge til kogeø i træbordplade

Jeg har renoveret køkken i mit sommerhus, hvor jeg har monteret en massiv askbordplade (stavlimet 40mm stave). I den har jeg monteret en induktions-kogeø, som er planmonteret ved at jeg har fræst en kant hele vejen rundt.

Jeg har fuget den med noget varmebestandigt sort fugemateriale jeg har fået ved en køkkenmontør, men den er begyndt at slippe hele vejen rundt - jeg gætter selv pga bordpladens udvidelse og fordi det er et sommerhus med store temperaturudsving.

Fugen var 3mm ved montage, men har nu udvidet sig til 5mm - primært på bredde-retningen af kogeøen.


Hvad dælen gør jeg? Findes der et fugemateriale, der er mere elastisk og kan holde til varmen fra induktionspladen? 

Temperaturudsving i sommerhuset og bordpladens udvidelse/sammentrækning kan jeg jo ikke gøre så meget ved.


/Justice

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sådan en fuge er vel nærmest slet ikke varm tænker jeg. Har du målt temperaturen på glasset ude ved fugen og selve fugen?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Bordplade af træ = Dana Lim linoliekit.

Det er det absolut sundeste for bordpladen, jeg brugte det til vores gamle køkkenbord af stavlimet bøg. Da jeg fjernede kogeplader og vask efter 10 år var bordpladen sundere under kitten end ved siden af.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis