Brønddæksler

Hejsa

Jeg har udført det meste af mit kloaksystem i mit næsten færdigbygget hus.. Jeg mangler stadig nogle småting, hertil skal jeg have nogle brønddæksler, helst har god kvalitet, kan disse brønd dæksler bruges? for synes det er en ok pris, men min prioritet er kvaliteten.

Vh

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der tror jeg altså du skal gennemgå produkterne for at se hvad der svarer til dine krav. Du kan se hvad de kan klare af tryk og hvad de skal passe til. Det er bare at læse, sammenligne og vælge.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

De har alle super kvalitet. Er de inde i et blomsterbed, hvor de enten dækkes eller der stort set kun er pindsvin der tramper på dem, så kan almindelig beton dæksel bruges. Det kan også sagtens gå i indkørsel med personbiler.

Skal der køre lastbiler eller truck på dem så skal du op i jernriste. Jeg kan se at nogle holder op til 40 tons. Man kan stort set ikke få 40 tons til at stå på 1 dæksel. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 31-05-2018 21:12:12

Man kan stort set ikke få 40 tons til at stå på 1 dæksel. 

Jeg havde samme tanke, men måske kan nogle af de store container trucks godt komme op i nærheden af det tal med en 40 fods container med last og egenvægt på et hjul

NEJ 

De må vel højst veje 50 tons i alt på sådan et træk. De har mindst 10 hjul, så det giver 5 tons/hjul. Er de så ikke lastet lige måske lidt mere. Så skal man have stillet en trækker fra sig, og skruer støtteben ned. Ups der er 2 støtteben + 4-6 hjul. 

Men du er det jo ikke ekstremer du skal tænke på. Hvad kommer der højst i dit tilfælde. 



ke lastet lige måske lidt mere. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Jeg tror det er næsten umuligt at forestille sig en konstruktion, der koncentrerer 40 tons på arealet af et brønddæksel. Måske en 40 meter høj blysøjle? Måske en rambuk,  der banker ben ned i undergrunden til en boreplatform i Nordsøen?😀


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Et 40 tons dæksel er de dæksler, du ser, når du kører på offentlig vej. På alle andre steder, hvor der ikke er kørende trafik med lastbiler ville jeg vælge noget andet. Nu er der ikke angivet, hvor på grunden dækslerne skal bruges, så det er svært at rådgive om, hvilken type dæksel, der kan anvendes.


fase
ev elmand skrev den 31-05-2018 22:27:14

De har mindst 10 hjul

Flere af dem jeg har set er på 4 hjul, nogle endda med teleskop. Det er nogle imponerende bæster. 

Her er et inspirations billede https://www.123rf.com/photo_19581937_forklift-handling-the-container-box-load-to-big-truck-.html

Det kommer også lidt an på hvem der skal betjene dækslet. 

Vi fik besked på at skifte til et letvægtsdæksel, hvis vi skulle have tømt vores septitank.
Eller skulle det være åbnet når de kom med slamsugeren. 

Så vi skiftede beton dækslet ud med et letvægts af plast. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis