Erfaringer med flydebeton

Hvor længe kan man rette i det, kan man fordele 13m3. Fra en ende af huset (uden vægge). Og kan en mand gøre det med 13.5m3 :-)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

NEJ det kan du ikke nå. 13 m3 er til ca 130 m2 gulv. 

Og du kan stort set ikke flytte flydebeton. Når du skovler det op i trillebør får du mest sten m.m. med og det flydende ligger tilbage. Det skal lægges ud med det bånd som er på betonkanon, eller køres ind direkte fra kanonen med skovl på gummiged / miniged



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Okay, tak. Så må jeg have kigget på pumpe. Hvad med håndteringstid så?

Hej,

130 m2 kan to personer støbe på en times tid - hvis I bruger pumpe. 

Den ene står med slangen og ligger det ud, mens den anden har en asfaltrager med nivelleringsapparat på.

Du kan med fordel monterer "hylder" i de forskellige rum, så det er nemt at flytte nivelleringsapparatet rundt uden, at skulle afsætte højden fra rum til rum.


/K

Hov - nu så jeg ikke, at det er et rum, men det gør det kun nemmere! 

Men lad være med at spare pumpen (den koster ca. 3500 +moms) det er ikke til at trække det rund i rummet, hvis båndet kan komme ind af eet vindue.

Husk at skære dilatationsfuger i gulvet dagen efter det er støbt - især hvis der skal være klinker - dog er der ingen garanti for, at svindrevner stadig kan opstå andre steder! Tommelfingerreglen sig maksimalt 6x6 m uden dilatationsfuger.

Så snart gulvet er trædefast, så dæk det af med plastik i fem dage - igen for at minimere risikoen for svindrevner.


/K

Annonce

Så skal delitations fuger helst ligge under kommende skillerum. Det er ikek godt under klinker. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Okay. Mange gode råd :-) jeg er end med at måtte bruge kloakrør at forlænge det rundt med. Fik at vide at jeg skal vente flere uger på en pumpe, men kloakrørene kan vel også hjælpe på det 

2 m Kloak rør ( 110 mm ) monterer man på et kosteskaft. og det bruger man til at " svuppe" med. Det vil sige at man går og jokker op og ned i den udlagte flydebeton med dette monstum. På den måde opnår man stort set en jævn overflade. 

Det er meget vigtig at du har niveleret ud i god tid inden beton ankommer. Man kan skære nogle ca. 30 cm armerings jern. De stikkes ned i isolering så de netop passer med overflade af færdig gulv. På den måde har du hele tiden noget at sigte efter. 

Når du har nået den rigtige højde, kan de efterhånden hives op. 

Et par hjælpere ville gøre godt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Okay. Ville også bruge kloakrør til at "forlænge" transport båndet med , så jeg kan få det ned i den anden ende. Nogen der har erfaringer med det?

Og hvordan vil du holde de rør oppe? Betonen vejer jo en del


Mvh. Christian M
 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis