Bremselampe lyser efter udskiftning af klodser.

Hej.

Da bremselampen på min Skoda Fabia (Årgang 2007) lyser, har jeg udskiftet de forreste bremseklodser på bilen. De gamle klodser var helt nede (2 mm). Jeg checker så de bageste bremser, som er tromle og ser at der er 6 mm på dem. Så det er vel ok.

Men lamper bliver ved med at lyse, selvom alt er ok. Hvordan får man lampen til ikke at lyse ? Skal man gøre noget ? Jeg vil lige sige at der er ikke nogen slidindikator på selve klodserne. Man sætter bare klodserne på. Se her: Skoda Klodser 

Bremsen virker også. Der er også bremsevæske på. Når man træder bremsen i bund, synker den ikke.

Håber på et svar og på forhånd tak.



Med venlig hilsen


Bo

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når der ikke er slidindikator på, så skyldes lampen ikke slidte klodser.

Hvilket symbol og farve er det der lyser ?

Lampen lyser gul og den ser sådan ud

Det virker lidt underligt, for med den lampe burde der sidde en ledning på en af de forreste klodser. Det sad der ikke på nogle af dem du tog af ?


der sidder en føler på forhjulene. Af med skive og caliber. Inde i forbroen sidder et stik med kabel. Der er en låsering der holder dem sammen. Det er føleren.


 

uldal skrev den 29-05-2018 09:17:10

der sidder en føler på forhjulene. Af med skive og caliber. Inde i forbroen sidder et stik med kabel. Der er en låsering der holder dem sammen. Det er føleren.

 Jeg tror at du tænker på ABS føleren ?  Skal aldrig have bremseskiver at for at komme til slidindikator.

ABS føleren skulle ikke kunne give den fejl.

Gregeren skrev den 28-05-2018 21:25:54

Fyld du bare lidt bremsevæske i reservoiret i motorrummet...

 Med nye bremseklodser, så må der være rigeligt bremsevæske på, da bremsekalibrene ikke indeholder så meget, som når klodserne er slidte.

Hvis man har udluftet bremser eller på anden vis har trykket væske ud af systemet, er det nærliggende at tro at der kan mangle væske.

Det er jo god skik at åbne luftskruerne på Calibre når man presser dem tilbage for at sætte nye klodser på. Det er den eneste rigtige måde at gøre det på, i min optik.


Elektronikteknikeren

Der er bremsevæske på

Jeg har googlet mig frem til at man skal have et diag værktøj for at slukke lampe. Kan det være rigtigt? Og kan man ikke tage batteriet af, så vil lampen måske ikke lyse mere?



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis