Puch Maxi k

Hej jeg har en maxi k , som ikke vil suge benzin ned i cylinderen ?? forstår det ikke har haft den skilt helt ad og pakket den om og nyt stempel , det startede med den døde når man tog gassen af den, hvis den startede skulde man skyndesig at køre så skete der ikke noget men lige så snat man tog gassen af døde den og nu vil den slet ikke køre ???

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne lyde som en stoppet tomgangsdyse, af med karburator og få alt renset.


Når du så har fået maskinen til at rulle ud af vejen, hvor skal gashåndtaget så stå når den kører stærkest ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

når den køre der ud af går den fint rent , for ikke så længe siden sænkede jeg nålen det hjalp men lige plusseligt inden for et par dage begyndte den at gå ud, prøver at sætte nye pakdåser i krumtappen og ser om det hjælper, virker som om den ikke suger fra karburatoren, tænker den er utæt i krumtappen 

Støiberg skrev den 28-05-2018 08:49:59

når den køre der ud af går den fint rent , for ikke så længe siden sænkede jeg nålen det hjalp men lige plusseligt inden for et par dage begyndte den at gå ud, prøver at sætte nye pakdåser i krumtappen og ser om det hjælper, virker som om den ikke suger fra karburatoren, tænker den er utæt i krumtappen 

 Det er ikke umuligt at simmerringene i hver sin ende af krumtappen er dårlige efter 20-40 års virke. Den simmerring der sidder på koblings siden har det især svært hvis der aldrig har været skiftet olie på koblingen eller samme efterhånden er forsvundet.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

det var sku heller ikke det . den puster ud af indsugningen ??? fatter det ikke nyt stempel, nye pakninger i motoren , karburatoren renset 5 gange, er løbet tør for ideer   

Støiberg skrev den 29-05-2018 16:08:04

det var sku heller ikke det . den puster ud af indsugningen ??? fatter det ikke nyt stempel, nye pakninger i motoren , karburatoren renset 5 gange, er løbet tør for ideer   

Det kan simpelthen ikke lade sig gøre, forudsat der ikke er taget et (for) stort stykke af stempel skørtet i et forsøg på at få knallerten til at køre hurtigere. Hvad er målet på dit stempel ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for dit svar er også selv helt forvirret tror jeg prøver med ny cylinder og stempel. Den begyndte at gå ud når man tog gassen fra den og nu blæser det ud af indsugningen kan ikke en gang med æter da den ikke vil suge det 

Støiberg skrev den 30-05-2018 05:41:49

Tak for dit svar er også selv helt forvirret tror jeg prøver med ny cylinder og stempel. Den begyndte at gå ud når man tog gassen fra den og nu blæser det ud af indsugningen kan ikke en gang med æter da den ikke vil suge det 

 Hej, var det ikke også dig der var ved at stille tænding. Kan ikke blive med at skille de forskellige fra hverandre der har problemer her på forum  ?      

Hvis du har stillet tændingen, så den tænder 1 mm efter toppunktet kan det teoretisk lade sig gøre at motoren kan "blæse" ud af karburatoren. Det korrekte tændingstidspunkt er 1 mm før toppunktet i den retning motoren løber. Er mine spekulationer tilfældet vil motoren ikke gå ret godt og kan også finde på at pludselig at vende omløbsretning ved lave omdrejninger.

Det er den eneste mulighed jeg kan øjne hvis stempel og cylinder er i original stand.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis