motorsav svær at starte,kan kun starte ved fuld gas

Har en Stiga SP 410 motorsav den vil kun starte ved fuld gas, og når jeg tager gassen fra den går den i stå.Har fået nyt membran sæt og benzinfilter er ved at give mig grå hår .

Desuden har jeg en anden motorsav der heller ikke vil starte,den mangler ordentlig gnist på tændrør.Har købt ny tændspole den . Tændrøret virker ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har vel renset karburatoren ?

Den med tændingsproblemer...

Prøv med et nyt tændrør, det er et nemt og billigt forsøg, der ofte hjælper.


Vi prøver igen, i morgen --
kochvalby skrev den 27-05-2018 15:57:06

Karburator renset i forbindelse med montering af nye membraner.Det hele startede med at motoren døde efter et halv minut også selvom jeg gav den gas

 Det dufter lidt hen af du skal have karburatoren justeret rigtigt op.    

Der er tre stilleskruer på din karburator.

  1. L justere du blandingen med ved tomgang og lidt over.
  2. H justere du blandingen med ved høje omdrejninger.
  3. LA eller en pil op justere du tomgangshastigheden på.

Den korrekte måde og lave en karburator justering på, er du stiller L så motoren tager omdrejninger med det samme du trykker håndtaget i bund fra tomgang. Efterfølgende skal H justeres så motoren ikke firtakter. Så justere du tomgangshastigheden. Du justere så forfra igen på L og tager turen rundt 3-4 gange. Når du har gjort det skulle motoren gerne "gå" som da den var (næsten) ny. 

Pøj pøj.       


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis