Arbejde på asbest tag.

Hvad vil i tage af forholds regler. jeg skal skifte nogle udhæng. skifte nogle tagplader.

Ved udhæng skal jeg færdes på taget. Det giver vel ikke skadelig mængde støv.

Men når jeg skal skifte plader. Er det vel engangsdragt og støv maske.

Er det nok. Der er snakke om 3-4dags arbejde ialt. nogle få timer med skift af plader, da det er en stor staldbygning

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ude i det fri og ikke skære i dem, ville jeg ikke gøre noget særligt. Jeg har kun set engangs dragter m.m. brugt inden dørs. Jeg har aldrig set tømrere som skifter tag, gå i specielt tøj.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ingen. God arbejdslyst.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg tror bare jeg tag en alm støv maske på og vasker mit tøj for sig selv når jeg er færdig med opgaven. Det er bare det når man læser på nettet står der at selv ganske få dage arbejde med asbest kan give kroniske sygdom.

Men tænker bare at jeg ikke arbejder direkte med med pladerne burde der ikke ske nået.

Kent A skrev den 27-05-2018 11:11:21

Jeg tror bare jeg tag en alm støv maske på og vasker mit tøj for sig selv når jeg er færdig med opgaven. Det er bare det når man læser på nettet står der at selv ganske få dage arbejde med asbest kan give kroniske sygdom.

Men tænker bare at jeg ikke arbejder direkte med med pladerne burde der ikke ske nået.

 Ja det lyder fornuftigt

Kan for øvrigt anbefale støvmasker med ventil, de er meget behagelige at arbejde med, da udåndingsluften slipper uhindret ud.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Ja dem plejer jeg også at bruge når laver andre støvet opgaver.

Hej. De skal minimum være P2 eller bedre P3 maske.

Smid tøjet ud, eller brug en hvid dragt. Ikke fedt at putte asbestfibre i vaskemaskinen, som bekendt blot er en form for "skidt blander og fortynder" :-) 

Til oplysning:

Pårørende til tidligere asbestarbejdere er også blevet syge af at vaske arbejdstøjet, men det fulde omfang eller omstændigheder er ikke klarlagt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja JA det er også pokker til forskel i at skifte plader i nogle timer og så ryste mandens arbejdstøj i 50-60 og 70 `rne i Ålborg. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis