Helårslys på altan

Jeg har en 4.0x1.5 meter altan, hvor jeg gerne vil have lys på, som skal kunne lyse året rundt. Jeg har overvejet at montere LED bånd hele vejen rundt på undersiden af metalrækværket (som sidder en 6-8 cm over trægulvet.

Kan man bruge dette bånd, hvis man holder strømforsyner indenfor:

https://www.jemogfix.dk/led-baand-5-meter-frostlight/7106/9038973/

Har også fundet nogle LED bånd beregnet til udendørsbrug, men de er alle på en 5 watt per meter og op, hvilket jeg syntes bliver for meget. Tænker at 1-2 watt per meter vil give mig det hyggelys, som jeg søger.

Nogen som har stået med lignende projekt og som har nogle erfaringer at dele :) ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tvivler på at du kan bruge det du selv forelsår da det er nødvendigt med et der er 100 % vandtæt. Med hensyn til strømforbruget så ja  der jo sættes en lysdæmper på såfremt at båndet er egnet til dette. Så mit råd led efter et bånd hos en mere seriøs forhandler end jemogfix hvor du absolut ingen service eller vejledning kan hente 

Prøv f.eks at søge på.nette efter ledbånd forhandler så dukker der nogen stykker op som også kan give dig en prof vejledning i at finde noget der passer til dit behov


Vi bliver nødt til at have at vide om lysdioderne skal sidde i tørvejr eller udsat for regn. Skal du montere det i et udhæng, er det at regne som tørt rum, IP20.

Lysdioderne vil blive udsat for regn, men strømforsyneren kan sidde indenfor.

Hvis dioderne bliver udsat for regn, bliver du nødt til at bruge nogen, der er beregnede til det.


fase
S. Fabrin skrev den 27-05-2018 09:35:53

Hvis dioderne bliver udsat for regn, bliver du nødt til at bruge nogen, der er beregnede til det.

 Er det noget du tror eller har du en erfaring at trække på?

Annonce
mfrost skrev den 26-05-2018 21:10:07

prøv f.eks at søge på.nette efter ledbånd forhandler så dukker der nogen stykker op som også kan give dig en prof vejledning i at finde noget der passer til dit behov

 Jeg kan ikke finde noget sted, hvor der sælges udendørs LEDbånd med lav effekt (1-2 watt per meter). Så mit håb med mit indlæg var, at nogen måske havde en anden ide til hvordan jeg skal få det rette lys på altanen.

LED båndet skal være beregnet til udendørs brug (altså vandtæt) eller holder det ikke.

Du skal bruge: udendørs LED bånd, en 12V strømforsyning, der kan levere lige så mange Watt, som båndet bruger og en 12V LED dimmer.

Når det hele er samlet, dæmper du lysstyrken til det du ønsker.


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis