Nissan King.Cab 1996 taber strøm

Nissan King Cab 1996, 4x4 diesel.

Bilen taber strøm. Ladelampen lyser(og det gør iøvrigt også lampen der advarer mod vand i diesel) og efter nogen kørsel forsvinder blinklys, radio, omdrejningstæller mm. Når jeg efter prøver at starte den igen er den helt død. Når jeg så lader den op igen starter den fint. 

Bonus info: normalt er der automatisk kørelys på som tændes når du starter bilen.....det er væk nu. Når jeg starter bilen efter at have ladet den op er der ingen automatisk kørelys.

Bilen har af en eller anden grund to batterier.

Umiddelbart vil jeg mene at det er generatoren der er gået. Kan bare ikke forstå at den fejl er opstået samtidig med at kørelyset er forsvundet.

Vi nødig købe en ny generator, hvis det viser sig at problemet ligger et helt andet sted.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har et multimeter kan du jo måle over batteriet om generatoren virker, der skulle gerne være omkring 14,4V med motoren startet.

Mvh.

Mikkel

Normalt hvis batteriet(ne) aflades kraftigt skyldes det en kortsluttet diode i generatoren. Du måler forbruget i den tykkeste ledning bag på generatoren med et kraftigt amperemeter, alternativt kan du også mærke at generatoren er lidt varmere bagpå en den omgivende luft. Det kan sikkert godt betale sig at renovere generatoren da det mig bekendt ikke er en standard generator.

Når dine batterier står afladet nedbrydes de lynhurtigt så det kan godt betale sig at handle hurtigt.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for svar.


Men er der nogen der har en god  forklaring på hvorfor det automatiske kørelys forsvandt da problemet opstod. Og evt. hvad der gør at “vand i diesel” lampen lyser. Det er vel næppe sandsynligt at de fejl opstår uafhængighed hinanden.

De fejl, du nævner, kunne være en følge af, at din generator har en fejl, så prøv at få generatoren op på mærkerne igen.


fase
lars p skrev den 27-05-2018 11:29:17

Tak for svar.


Men er der nogen der har en god  forklaring på hvorfor det automatiske kørelys forsvandt da problemet opstod. Og evt. hvad der gør at “vand i diesel” lampen lyser. Det er vel næppe sandsynligt at de fejl opstår uafhængighed hinanden.

 Det kunne måske skyldes du generelt ikke har en høj nok spænding nok på dit batteri.    

Enig med Fabrin. Få din generator gjort god og så må du tage den derfra.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Hej lars fandt du fejlen? men nissan gør det samme

Ny generator og så fungerer det igen.......

Tak for svar. Go dag

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis