Rør til at fastgøre parasol på altan

Jeg overvejer at fastgøre en parasol på en altan ved at fastmontere et galvaniseret rør til rækværket (som også er galvaniseret) og så putte parasollen ned i dette (og sætte en split i bunden, så et vindpust ikke kan hive den op). 

Parasolens "pind" har en ydre diameter på 37.5 mm, så gør ud fra, at et 1.5" rør lige præcis vil passe. Er det korrekt forstået, at den 1.5" (1.5x25.4mm = 38.1mm) er den indvendige diameter?

Har lidt svært ved at finde et sted, som vil sælger mig en meter galvaniseret rør (de fleste sælges kun i 6 meter). Nogen der kender netbutik eller sted i Aalborg, hvor man kan få lov til blot at købe en meter?

Vh

Michael

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at spørge en VVS mester, om ikke du kan købe et stykke rør på en meter. Jeg tror helt bestemt, at det kan lade sig gøre.  Er det helt umuligt at købe noget, når det ikke kan findes på nettet? 


fase

Jeg har fæstnet min parasol med rørbærinnger, som man kan få i alle størrelser. En oppe ved gelænder og en nede over gulv. De kan fås med gummiforing som holder rigtig godt fast på parasol stangen.


Elektronikteknikeren

Løste problemet i går, satte 2 rørholder op på altanen (i top og bunden af den lodrette væg), det var af den type der bestod af tynd metalbånd, beklædt med et sort gummibånd og som ligger tæt på væggen.

Virke perfekt, sidder godt fast og løser bare toppen af parresolden og tager den øverste halvdel ind om natten.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis