Stik med jord

Hej ved ikke om det er det rette forum afsnit men jeg prøver alligevel. Jeg har købt mig en oplader til en drone som kan tilsluttes med 2 ben eller 3 bens stik med jord. Så langt så godt. Men der hvor min pc er tiluttet er det en alm stikdåse med 8 udtag og selvom der er 3 bens huller i stikdåsen er der kun 2 alm i stikproppen. Så hvis jeg propper et 3 bens stik med jord i er der vel stadig ikke “jordforbindelse” i og med ledningen ender ud i et alm 2 bens stik?

Håber det giver mening:)

Hej ved ikke om det er det rette forum afsnit men... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er installationens alder der afgør spørgsmålet.

Altså om installationen er udført før eller efter 1994


Hvis vi som udgangspunkt formoder at din el-installation i huset er udført korrekt og lovligt, vil det så blot være at se om stikkontakten er med eller uden jord.


Hvis den er uden, er der ingen krav om ekstrabeskyttelse, og tilslutning til jordben kan udelades.

Du kan i så tilfælde blot tilslutte drone-laderen uden at foretage dig yderligere.


Hvis installationen er udført med 3 polet jordstikkontakt, bør du udskifte forlængerdåse til en model med jord i både dåse og stikprop, samt indkøbe en hybridstikprop til at sætte imellem din droneleder og forlængerdåsen.

Vupti – du har jord til din lader…

https://www.greenline.dk/k/elartikler/diverse-elartikler/stikpropper-m-m/p/hybridstikprop-eu-stik-adaptor?gclid=CjwKCAjwi6TYBRAYEiwAOeH7GaOHNnwz40WHwJPjcgcZ2brcVud0Tw91Pk6TJ9ZWZyZXhgCUdKAisxoCVOIQAvD_BwE

Hej. Jeg har nu prøvet at bruge det alm stik uden jord og det virker fint. Var bare lidt nervøs for at tilslutte laderen pga strømfare osv. Jeg må senere tjekke de stik på første sal om de er alm stik uden jord for så er det som i siger nok meningen at relæet slår fra i tilfælde af kortslutning.

Stikket jeg har tilsluttet min pc er også alm uden jord så der bliver ikke gjort mere ved det.

Kigger nok for meget youtube om den lader så det hele bliver lidt forvirrende Men en ting er sikkert og det er jeg aldrig køre hjemmefra mens den lader 

Tak for alles input her og hav en god weekend.

så er det som i siger nok meningen at relæet slår fra i tilfælde af kortslutning.

Nej, dit HFI relæ slår kun fra, hvis der en fejl, som leder strøm til jord. Kortslutning og overbelastning tager dine sikringer sig af.

Men en ting er sikkert og det er jeg aldrig køre hjemmefra mens den lader

Har du ikke din computer, dit fjernsyn, komfur og ovn, og hvad du ellers har tilsluttet dit elnet, når du kører hjemmefra uden at være nervøs over det? Hvorfor så ikke din lader?  Jeg tror din nervøsitet bunder i at strømforsyningen skulle jordforbindes, og at du tror jordforbindelsen redder dig fra al landsens ulykker. Det gør det ikke. Det redder dig ikke fra ulykker forårsaget af kortslutning.

Karl knap så smarts indlæg ser vi lige bort fra.



fase

Min pc er aldrig tændt når jeg er ude. Eller andet for den sags skyld. Men Jeg er lidt tryggere nu efter jeres råd og talt med en elektriker ven der også siger jeg roligt kan bruge den som den er og det samme med pc,en

Men tak for hjælpen.

"Eller andet for den sags skyld" . Dit køleskab er vel tændt når du er ude ? ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis