Betonvæg hvor der er flamingo på sidste del

Hej LDS, 

Jeg skal til at rive tappet ned på min væg i min lejlighed, som er en betonvæg. De sidste 50-60 cm. af væggen, der er det lag af flamingo, så det er plant med resten af vægge.

Jeg har oploade tre billeder. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber I kan svare mig på. 

- Hvorfor er det lavet sådan, og ikke "fyldt ud" med beton, ligesom resten af væggen? 

- Er det lovligt? 

- Hvilken fremgangsmåde skal jeg bruge, for at få det bedste resultat? - flamingoen skal rives ned.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

al flamingo skal ned, det er ulovligt og brandfarligt. muren kan enten pudses op eller beklædes med gipsplader.


 

uldal skrev den 25-05-2018 20:34:00

al flamingo skal ned, det er ulovligt og brandfarligt. muren kan enten pudses op eller beklædes med gipsplader.

 Tak for svar.

Det er en lejlighed jeg har købt for 10 måneder siden. Vil du råde mig til at tage den med den bolig advokat, som jeg bruge i forbindelse med købet eller? Jeg tænker at den tidligere lejer måske har sat noget op, som er ulovligt. 

KB99 skrev den 25-05-2018 21:37:02


Det er en lejlighed jeg har købt for 10 måneder siden. Vil du råde mig til at tage den med den bolig advokat, som jeg bruge i forbindelse med købet eller? Jeg tænker at den tidligere lejer måske har sat noget op, som er ulovligt. 


Det afhænger vel lidt af hvornår det er sat op. Såvidt jeg ved har flamingo været lovligt til isolering tilbage i 70'erne og nok også et godt stykke tid efter.  Sålænge det er sat op før det blev ulovligt så er det stadig lovligt at det sidder der - også selvom det ikke må sættes op fra nyt idag (Uanset om det er ulovligt eller ej er det stadig en enormt god ide at fjerne det - har selv været igennem turen i mit hus)


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis