Fliser i drivhus

Hej, jeg er ved at opstille et drivhus, og kan ikke finde ud af, om den måde jeg gerne vil lægge fliserne i drivhuset på, er en dårlig ide. Planen er, at lægge fliserne i drivhuset i stort set samme niveau som teressen udenom ved at sætte stål fundamentet på sandet som teressefliserne lægger på, og så lægge fliserne i drivhuset ind over den stålkant, der er på fundamentet, og tænker at jeg derved kan undgå vand i drivhuset, og gøre det stykke af fundamentet, men skal træde ind over, lavere, og som sagt også får belægningen i drivhuset i samme niveau som teressen. Jeg er bl.a i tvivl om, hvorvidt fundamentet kan holde til, hvis der kommer til at lægge vand i den nederste stålkant, og om det bare generalt er en dårlig ide ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er det for en bundramme? Hvis det er stål, er den nok galvaniseret. Hvordan vil du sikre drivhuset fra at flyve væk?


Elektronikteknikeren

Er det en aluminium sokkel der er nederst. så er det udmærket at lægge fliser op over kanten i den.  Men du mister jo en lille "gnalling" i loft højde. Og det er der normalt ikek for meget af til agurker m.m. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej, tak for svar. Ja fundamentet er af aluminium, og drivhuset bliver punktfunderet, og drivhuset skal mest bruges som en slags udestue.

Hvis man gerne vil have myrer i sit drivhus, er betonfliser alletiders skjul - dejligt varmt, trygt og tørt.   

Hjælper det ikke at bruge fugesand eller stenmel ?  Vil også gerne høre om det er bedst at fylde jord eller sand ned omkring de kloakrør, jeg skal støbe i ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis