Indvendig puds

Hej LDS'ere.

Jeg skal have lavet noget reparation på mine pudsede vægge, samt have pudset en væg af gasbeton.

Jeg påtænker at bruge strandsand og cement, for at få en fin glat overflade som resten af pudsen i huset. Slutteligt skal det grundes og males.

Jeg er dog i tvivl om blandingsforholdet til en bæredygtig indvendig puds, og om der skal andet end sand og cement i. 

Håber nogen kan hjælpe med lidt råd om dette.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

KC 50/50/700 (eller 650) er velegnet til indvendig puds på gasbeton. Husk at forvande på stærkt sugende flader.

Brug ikke cement alene med sand.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvordan med lagtykkelsen på gasbeton? Er 2,5 cm for meget?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er lige i overkanten, men kan lade sig gøre. 2.5cm tager længere tid at sætte sig og deraf sværere at glatte uden "bølger".

Selv ville jeg bruge KC 60/40/850 som kan købes færdigblandet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ok. Jeg har nogle radiatorindhuk under vinduerne, som jeg vil lukke af med gasbeton multiplade. Ved du om jeg bør fjerne den oprindelige puds i indhugget, eller har det intet at sige?

Skal det ikke fjernes, kan jeg nemlig nøjes med 1,5 cm puds uden på multipladen

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Hvis pudsen sidder fast kan du godt sætte multiplader fast med mørtel, men fjern først maling og tapetrester..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg vil gætte på at dine vægge er grovpudset først, med bakkemørtel og cement ( 12 : 1 volumen ) Efterfølgende er der sikkert finpudset med standard finpudsmørtel. 

Det er standard pudsemetode. Men jeg kan bedre lide den lidt mere rustikke filsning oven på grovpudslaget. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også