Renovering/lapning af betongulv i kælderskakt

Kære medlemmer, 

Jeg har en udfordring i forhold til valg af metode og materiale det renovering/lapning af betongulv i vores udendørs kælderskakt, som jeg håber i kan hjælpe mig med. 

Vi har netop fået sat ny facadedør i, hvilket resulterede i, at løst beton (tidligere lapning) blev hakket af og jeg skal nu have udfyldt "hullet" inden der kan fuges. Da der er flere huller/afskalninger, så tænker jeg, at det vil være optimalt, hvis man kunne lappe alle huller/fordybninger og trække et tyndt lag hen over det hele og selvfølgelig sørge for fald mod afløbet. Hullerne er 30mm på det dybeste. Min ide var, om man kunne vaske af, betonprime og bruge 1:3 cement/sand og udfylde huller og trække hen over og til sidst glitte. Min bekymring er dog, om det kan holde, da laget bliver tyndt nogle steder for at undgå det går op iover fugen til skydedøren, som også sidder dernede? 

Alternativt har jeg fundet Weber Outdoor repair, som lader til at kunne benyttes - det er dog en relativt dyr løsning, da der skal bruges en del ved fordybningerne. Nedenfor har jeg vedhæftet et par billeder :) 

Nogen som har et gode råd til valg af metode og materiale? 

På forhånd mange tak :) 


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Kasper. Fandt du en løsning? Jeg står i samme situation nu...

Hej Kasper

Var det færdigkøbt sokkelpuds, eller blandede du selv. I så fald i hvilke forhold?

Takker

Mvh Jan
Jeg købte færdigblandet. Jeg mener det var den fra Skalflex, da den gik ned til laveste lagtykkelse. Det holder i øvrigt endnu. 
Super,- jeg fandt også en anden tråd hvor nogen havde brugt LIP projektspartel 250 , der er fiberarmeret.
Godt at se at jeg ikke behøver at hakke mit gulv op der hvor der bare skal et tyndt lag på

tak for feedback
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis