Havetraktor stopper efter ca 20 minutter

Jeg har en Stiga SD9814 H

Den stopper efter ca 20 minutter

Stiga siger det nok er tændspolen

Hvordan kan jeg kontrollere tændspolen

Jeg vil gerne være sikker før jeg køber en ny til ca 500 kr


Kello
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan tjekke om der er gnist på tændrøret, når den er varm og ikke vil starte.


Vi prøver igen, i morgen --

Det er ikke benzindækslet

Jeg kan ikke få tændrøret af. Den top jeg har passer ikke

Jeg er på en ø og kan ikke skaffe en nøgle lige nu

Tak for jeres bidrag

Kello


Kello

Du kan bruge et andet tændrør, for at tjekke om der er gnist. Når du nu ikke kan få det andet ud, hvis tændrøret der sidder i, har nogle sæsonger på bagen, er det en god ide at udskifte det.


Vi prøver igen, i morgen --

Du kører ikke på gasser alene? , hvis benzin tilførsel er for lille, så kan en lille bakke opad, nok godt få mangel på benzin få den til at stoppe.   Du finder nok den hane (ved ikke hvad den hedder) for enden af benzin slange for tanken, hvor du så kan prøve helt op , eller modsat.

Jeg synes jeg kan genkende problemet hvis denne hane er for lukket. Og helt lukket, ja, så kan den ikke starte.

Annonce

Du kan kontrollere tændspolen med et voltmeter tag hætten af tændrøret og hold en ledning på stel og den anden ledning i hætten. Hvis du ikke har et voltmeter så brug fingrene.    

j håndstad skrev den 23-05-2018 16:40:57

Du kan kontrollere tændspolen med et voltmeter tag hætten af tændrøret og hold en ledning på stel og den anden ledning i hætten. Hvis du ikke har et voltmeter så brug fingrene.    

 Det var jordens dårligste råd at give en stakkels mand der søger råd. Voltmeteret splitter du af med overspænding og i yderste konsekvens risikerer du at aflive den stakkels spørger hvis vedkommende har et dårligt hjerte. Ikke flere stimulanser til den herre foreløbig !!!


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis