Grund til bekymring ? Puds er mørkt

Hej alle,

Jeg er ved at forberede huset til ankomsten af muren som går igang i morgen. Væggene skal alle pudses op i Weber 280 så det får en ønsket struktur, men jeg har været igang med at fjerne fodpaneler og er i den forbindelse lidt bekymret for 2 ting.

Som det første er jeg lidt bekymret for at alt pudsen bag fodpanelerne kommer så let af sammen med panelerne, og det får mig til at tænke hvor holdbart resultat det bliver at pudse med Weber 280 ovenpå det gamle puds? Vil det overhovedet kunne holde når det kommer så let af? Der er flere steder på væggen hvor det lyder “blødt” , skal det bare bankes af?

Andet punkt er at bag fodpanelerne er der flere steder hvor pudset er mørkt og måske endda sort, det virker ikke vådt, men det bekymre mig? Skal jeg være bekymret?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Inder mur eller yder mur, hvor der er sort?

Det mest ideelle var at snakke med muren, om hvor meget der skal bankes løs.

Hvor gammelt er huset, har selv et ældre hus, her er pudset meget løst ved fodpanelerne. 


Vi prøver igen, i morgen --

Indemur , vi har ikke fodpaneler udenfor😆

Huset er fra 1962 - vi har snakket med murereren og han forslog at banke af der hvor det lyder blødt, men han har dog ikke set selve pudset da vi havde tapet på da han var ude og give tilbud 

Dreier skrev den 21-05-2018 13:50:04  

Hej alle,

Andet punkt er at bag fodpanelerne er der flere steder hvor pudset er mørkt og måske endda sort, det virker ikke vådt, men det bekymre mig? Skal jeg være bekymret?

 

Dreier skrev den 21-05-2018 14:00:10

Indemur , vi har ikke fodpaneler udenfor😆


Nu nævner du jo selv fodpaneler, så det   

Så må du jo i gang med at banke pus af, min erfaring er at det griber om sig, man tror lige der er en lille plet der er løs, men så ender det med man får flere m2 banket af.

Er huset af slaggeblokke, kan det være problematisk at lave en holdbar løsning.


 


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 21-05-2018 16:04:53

 


Nu nævner du jo selv fodpaneler, så det   

Så må du jo i gang med at banke pus af, min erfaring er at det griber om sig, man tror lige der er en lille plet der er løs, men så ender det med man får flere m2 banket af.

Er huset af slaggeblokke, kan det være problematisk at lave en holdbar løsning.


 

 Nå hvad fanden .. 😂

Jeg tænker du har ret, og så vil det ikke være første gang, men hellere tage det inden der bliver pudset på det, huset er lavet af mursten (blanding af lette mursten, og hulmursten) må vidst hellere spørge mureren til råds i morgen, ville eddermame være ærgerligt hvis halvdelen af det skvatter ned - Weber 280 er immervæk en halv tung puds?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis