Mangler en ny pande.

Hej Alle.

Nu har min hustru igen ridsen vores pande som resulterer i at den nu ikke slipper let. Tværtimod.

Har en eller flere af jer gode erfaringer med pander der er robuste og holder i lang tid? Jeg meget træt af at skifte pande ud hvert eneste år :(



Altid huske, at du er helt unik. Ligesom alle andre.
– Margaret Mead
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har altid brugt Tefal,men pander med"slip let"tåler altså ikke metalredskaber,så når du køber en ny pande,så køb samtidig nogle plastredskaber af god kvalitet.


bh

Det har jeg nu aldrig hørt,men det er da muligt.Vi vasker altid panderne med varmt vand,opvaskemiddel,og svamp.


bh

Jeg tror @Frutte tænker på støbejernspander? - det er no-go i opvasker..  Det er blot varmt vand..(her er en kogehane, guld at have!)

Men så kan der skrabes så meget man lyster, med metalredskaber..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har en Scanpan der fungerer meget godt.

Men jeg tror uanset hvilken pande du ender med at købe så husk at læse brugsanvisningen, da der står om den kan tåle metal, sæbe, opvaskemaskine osv.

På min scanpan kan jeg vaske den op med sæbe og bruge metal, men der står også man ikke må bruge for høj varme da det kan ødelægge belægningen..

Læs bla. denne artikel: https://www.scanpan.eu/scanpan-guid...k-products hvor de siger du altid skal bruge sæbe til non stick

Jeg kan lige oversætte kort hvis nogen skulle have svært ved engelsk:
Til non-stick (scanpan) pander

1) Varm din pande op langsomt
2) Steg ved mellem til 3/4 varme, ikke højere.
3) Lad panden køle af før du hælder kold vand på.
4) Den må ikke komme i opvaskemaskinen


 

Annonce

Jeg har været opvasker for maaaange år siden. 

Kan huske vores kok sige " sådan en gennembrændt jern pande er faktisk meget god".

Han har brugt 2 jern pander og ikke andet. En stor en, måske omkring 40cm i diameter og en mindre.  De har været kul sorte af stegning. Det er den eneste ting i hele køkkenet som aldrig har været i opvaskemaskinen. Han kom selv med panden hver gang og har skyllet den i varmt vand med en børste, så den altid har været lidt fedtet og ikke særlig rengjort. 

Det er nok kun mænd som kan tåle at have sådan en pande stående :-)

Jeg har selv købt en grill jernpande og er glad for den. Kyllingebryst skåret i skiver slipper let, selvom panden ikke er kulsort endnu. 




Jeg har i årevis ledt efter en god all-round pande!! De findes desværre ikke - det tætteste man kommer en god metalpande! Slip-let forgår. Har købt både keramiske og testvindere uden at finde den gode pande. Har kammerater der har haft Jamie Olivers serie i mange år. Derfor vil jeg anbefale - 1 metalpande og lære hvordan man bruger den, en sliplet til brug ved fisk, pandekager o.lign, støbejern til de grove som bøffer o.lign. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis