Fugeskum

Hej,

I forbindelse med at jeg har lagt nyt tag på mit gamle kolonihavehus, er der nogle steder lidt åbning mellem den nye tagkonstruktion og de gamle vægge. Jeg havde umiddelbart tænkt at tætte dette med fugeskum inden jeg beklæder indersiden med paneler, men efterhånden som jeg har læst lidt på det så er det måske en dårlig idé, specielt mht fugt. Er der nogle der kan sige lidt om dette og om der er at andet alternativ? mvh Tom

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du bruger det på selve huset,giver det en K 3,er,da det suger fugt,og ødelægger træbeklædningen.


bh

Trykimprægnerende klink brædder. Undertaget er rupløjede brædder.

Du skal bygge op udvendig med klinkbrædder som er skåret til så de passer. Indvendig fører du isolering og dampspærre med op og afslutter med indvendig beklædning som eksisterende.


Elektronikteknikeren

Hej,

Det er et gammelt hus, som har været uden isolering siden 1965 og bliver kun brugt i sommermåneder. Jeg havde derfor ikke planer om hverken isolering eller dampspærre :-/

Annonce

jeg er helt enig med optisana ingen fugeskum........... jeg har selv fået en k3.er i et tidligere hus p.g.a. fugeskum

Enig fugeskum er NO GO. Nu ved vi jeg ikke hvordan åbningerne ser ud men jeg tænker umiddelbart ekspanderende fugebånd eller vindpap.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak for informationerne :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis