Hvilken Robotplæneklipper m/u kantafgrænsning

Hejsa

Jeg leder efter en kvalitets robotplæneklipper, som kan bruges uden kantsikring. Findes det?


Hvis ikke vil jeg gerne høre jer efter, hvilken maskine jeg skal investere i. Plænen den skal klippe er på 234 kvm, så det er ikke den største plæne.  Jeg leder efter kvalitet, som er støjsvag, klipper pænt og rent, kantklipning, selv kravler i laderammen, og kan styre udenom forhindringer, kan klare lettere stigninger, lang batteritid, hurtig opladning, styre fra telefonen.......


Pris op til kr. 12.000


Hejsa Jeg leder efter en kvalitets... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Wezio skrev den 16-05-2018 22:27:04

Hold dig fra Robomow!

Jeg har en Robomow MS1000 robotplæneklipper. Klipperesultatet er helt i top og maskinen er rimelig støjsvag. Den har en klippebredde på 56cm, så den får hurtigt slået en stor plæne.

Når det så er sagt, så har maskinen kostet knap 5000 kr. I reservedele på de tre år jeg har haft den - og det er simpelthen for meget, for en robotplæneklipper, som har en nypris på 12.000 kr! Det ærger mig, da maskinen som sagt gør det godt, når den ikke går i stykker...

Min tidligere nabo havde en Bosch Indego. Den støjede enormt meget, når den kørte rundt - også når den ikke klippede. Det lød nærmest som hjulmotoren på en børne elbil. 


Jeg har også en Robomow MS1000, som jeg dog er meget tilfreds med.

Der har været fugt i frontmodulet, som blev skiftet efter 5 måneder på garantien, ellers kører den problemfrit her på 3 sæson.

Købte den i Bauhaus til 8500,- og de giver jo 5 års garanti på elværktøj og havemaskiner.


Der er kommet en del nye på markedet siden, så ville ikke nødvendigvis købe Robomow igen, men mit råd er at købe i Bauhaus hvor du får 5 års garanti og samtidig prisgaranti, hvis den findes billigere andre steder, dvs. den ekstra garanti koster ikke noget.

MogensR skrev den 16-05-2018 22:52:24


Jeg har også en Robomow MS1000, som jeg dog er meget tilfreds med.

Der har været fugt i frontmodulet, som blev skiftet efter 5 måneder på garantien, ellers kører den problemfrit her på 3 sæson.

Købte den i Bauhaus til 8500,- og de giver jo 5 års garanti på elværktøj og havemaskiner.



 Du har været heldig, jeg har en MC500, jeg fik skiftet min første hjulmotor på garanti efter 1 år.

Nummer 2 røg efter 3 år, dvs motoren var fin, men et lille tandhjul i transmissionen fra motoren til hjulet blev kværnet, det burde koste max 50 kr, men det kan ikke købes, man skal købe hele modulet med begge motorer og transmission til.. mener jeg gav 1200 kr for det. 

Så begyndte jeg at få en masse resonans lyde, og skiftede så klippemotoren og nyt klippeblad på og det hjalp lidt, men det er ikke gået væk, ved at søge lidt rundt er jeg kommet frem til det vist er selve chassiset det er galt med, og vist ikke kan fixes. men det kan ikke rigtig høres når den kører i godt vejr som nu(jeg har så pillet lidt i servicemenuen så den kører med lidt lavere omdrejninger), men i efteråret da græsset stort set aldrig er helt tørt så kommer lyden.

3 skift af blade til 300 kr stykket, det kan vel kun ses som sliddele, men har aldrig skiftet blad på min gamle benzinklipper og den har da kørt 9 år uden at brokke sig.

I bund og grund er jeg faktisk godt tilfreds med den når den virker, men ikke tilfreds med at den går i stykker, og delene er dyre og kun sælges i store samlede sæt.. maskinen er dog nem at skille ad og udskifte dele på, hvis bare de solgte de små tandhjul løst ville jeg nok have været noget venligere stemt over for robomow..

Jeg har ikke skiftet batteri endnu, og den har ikke tabt slåtid endnu, men når det kommer er batterier vist nok også noget dyrere end alle andre mærker.. 

EDIT: hvis du gerne vil hører hvordan resonans lyder fra den har jeg en video.. :)

https://www.youtube.com/watch?v=EsMOcOiJGus


Min Robomow MS1000 er købt i Bauhaus. Det med fem års garanti vil jeg lige undersøge, for displayet er blevet meget svært at aflæse. 

Jeg overvejer faktisk lidt om jeg skal købe en anden robotklipper. Den har kvast tandhjulene i to hjulmotorer nu, som er skiftet. Efter at have taget den frem for vinteropbevaringen, slukker displayet, når robotklipperen frakobles laderen. Det er sikkert batteriet der skal skiftes. Men jeg er sgu’ lidt lunken ved at købe et nyt batteri til 2000 kr, hvis det ikke er dét der er galt - eller hvis den så kort tid efter går i stykker med noget andet!



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

EDIT: hvis du gerne vil hører hvordan resonans lyder fra den har jeg en video..

https://www.youtube.com/watch?v=EsMOcOiJGus


 Den lyder som om at enten klingen er skæv eller akslen på klippemotoren er skæv.

Hvis de to ting er skiftet, kan der måske være en fejl på en af de nye dele.


Wezio skrev den 16-05-2018 23:19:04

Efter at have taget den frem for vinteropbevaringen, slukker displayet, når robotklipperen frakobles laderen. Det er sikkert batteriet der skal skiftes.

Har læst at den bør stå til opladning hele vinteren, men plejer blot at lade batteriet helt op inden vinter og så frakoble strømmen. Det første år tog jeg batteriet helt ud og her sidst fjernede jeg blot sikringen.

Begge gange har der været strøm på den, når sikring / batteriet blev monteret igen.


Kører forresten på de samme klinger som fra ny.

Har kun 350 kvm. græs og klingerne mere rusten end de er slidte i øjeblikket.  Klipper stadig fint.

Annonce

Skide godt med viden når tingene er brugte. Der siger diverse tests jo ikke noget om. 

Er der nogle der har erfaringer med Honda?

MogensR skrev den 17-05-2018 00:10:51

 Den lyder som om at enten klingen er skæv eller akslen på klippemotoren er skæv.

Hvis de to ting er skiftet, kan der måske være en fejl på en af de nye dele.


Både klippemotor og klingen er skiftet, og de nye dele er så vidt jeg ved i orden. som sagt læste jeg på et tysk forum, at det nok er noget med sådan en hvid holder/ring eller centrering der sidder på plastik chassiset bag motoren som er synderen, men Robomow sælger ikke løsdele, så løsningen ville være at købe nyt chassis, som sikkert koster det samme som en ny...............

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis