Hvilken Robotplæneklipper m/u kantafgrænsning

Hejsa

Jeg leder efter en kvalitets robotplæneklipper, som kan bruges uden kantsikring. Findes det?


Hvis ikke vil jeg gerne høre jer efter, hvilken maskine jeg skal investere i. Plænen den skal klippe er på 234 kvm, så det er ikke den største plæne.  Jeg leder efter kvalitet, som er støjsvag, klipper pænt og rent, kantklipning, selv kravler i laderammen, og kan styre udenom forhindringer, kan klare lettere stigninger, lang batteritid, hurtig opladning, styre fra telefonen.......


Pris op til kr. 12.000


17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du overvejet en batteridreven støjsvag rotorklipper. 234 m2 plæne er jo overstået på no time. 

Jeg har hjulpet en ven med at få en Bosch Indigo til at virke på et lille "frimærke" 12 x 12 m. Det var da noget værre Lort. Den mente hele tiden at der var noget galt med kanttråd. Så blev denne lavet dobbelt ved at lægge sløjfer bag carport. 

Kanttråd behøver man ikke at grave ned. Blot sætte den fast med pløkker, og iløbet af få måneder er den " som sunket i jorden "


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har selv en robomow, og den fungere egentlig fint, men der har været for mange ting der er gået i stykker, så den vil jeg ikke anbefale.

Uden selv og have prøvet den, har jeg kun hørt godt om husqvarna, priserne er lidt høje men det er kvalitet og sådan noget koster jo.

alternativt er der mange der er glade for deres worx landroid, og de er meget rimelig i pris, deres største modeller er ligeså støjsvage som husqvarna, men koster mindre, der er dog folk der har klaget over wifi funktionen har nogen fejl osv, men det er et billigere produkt.

Skulle jeg købe en ny idag blev det husqvarna eller Worx, min er 4 år gammel nu, og fik en del nye dele sidste år, så den skal helst lige holde 1 år eller 2 mere før jeg udskifter min...

du slipper ikke for at trimme kanter, min robomow skulle være en af de gode til kanter, men der er altså stadig 5-10 cm op til husmur og lign som ikke bliver klippet, bladet går jo ikke ud over kanten...

Tak for info. Worx er nok blevet opgraderet efter 4 år og har set de er billige i forhold til andre og hvad de kan. 

Robomov har ry for at være i toppen, men har også hørt at den skulle have sine ulemper.

Er der nogle der har erfaringer med Honda? De er også oppe i pris, men skulle være rimelig driftsikre og god på mange punkter.

Annonce

Vi købte en Worx Landroid M800 sidste år, den har virker over alt forventning. Vores have har masser af forhindringer. Når man lige har rettet haven lidt til, og fjernet de forhindringer den ikke kan klar. Så kører det. Der skal selvfølgelig slås kanter, der hvor det er aktuelt. 

Jeg ville ikke nødvendigvis gå efter modeller der kan styre fra telefonen. Det er begrænset hvad det kan bruges til. Så hellere en model med et godt display, med en brugervenlig menu. En bekendt har en worx som styres via mobilen, det er fint nok. Men hvis der så er problemer skal man have fat i manualen for at tyde de forskellige lamper der blinker. da der ikke er noget display. 

Her i foråret satte vi vi bare robotten på græs, så har det passet sig selv siden. 

Det med kanttråden er ikke noget problem, det tager ingen tid at montere den med pløkker. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Har lige været på visit hos genboen, som har en robotklipper (nu kan jeg selvfølgelige ikke huske navnet, men det er osse ligemeget). Han er generelt godt tilfreds, men han sagde at man skal påtænke i hvert fald min 3 skift af de små barberblads tynde knive på en sæson, hvis plænen skal være pænt klippet hele tiden. 

Ps. Han har ca. 700 m2 græsplæne.    

Gardena robotplæneklipper, skulle være en Husqvarna i forklædning, bare billigere.


Vi prøver igen, i morgen --

Hold dig fra Robomow!

Jeg har en Robomow MS1000 robotplæneklipper. Klipperesultatet er helt i top og maskinen er rimelig støjsvag. Den har en klippebredde på 56cm, så den får hurtigt slået en stor plæne.

Når det så er sagt, så har maskinen kostet knap 5000 kr. I reservedele på de tre år jeg har haft den - og det er simpelthen for meget, for en robotplæneklipper, som har en nypris på 12.000 kr! Det ærger mig, da maskinen som sagt gør det godt, når den ikke går i stykker...

Min tidligere nabo havde en Bosch Indego. Den støjede enormt meget, når den kørte rundt - også når den ikke klippede. Det lød nærmest som hjulmotoren på en børne elbil. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har en  Bosch Indigo og den klipper perfekt , efter naboers udsagn har vi aldrig haft en flottere græsplæne , den har bioklip så græsklippet bliver klippet i små stykker og smidt på plænen hvor det virker som gødning . den har mange finesser , med en kalender så man kan lade den klippe fx hver onsdag kl.12 , eller styre den via smartphone så kan sidde på Mallorca og sætte den igang ............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis