FIAT PUNTO 1.3 JTD VIL IKKE STARTE

Hej Folkens.

Jeg står med en Fiat Punto som har stået i noget tid og nu vil den ikke starte. Der er tjekket alle sikringer og diesel pumpen er udskiftet. Når man drejer nøglen kan man ikke høre pumpen igang. Og delphi testeren siger P 0685 - hovedrelæ - findes. Og fejlen kan ikke slettes. Håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe.


Punto er fra 2003


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver nødt til at undersøge, om der kommer diesel til pumpen ( ikke den pumpe du omtaler, og som jeg tror er brændstofpumpen). Dernæst skal der komme brændstof til dyserne.


fase


Det tror jeg at der gøre. Når man drejer nøglen høre man slet ikke den der lyd som man skal høre. For den starter på startspray men køre så længe man giver den spray. Men har prøvet og tilslutte en plus ledning fra sikring sikring 3-4 over på + pollen og så starter den og køre. Er du måske mekaniker og bor tæt på vejle/kolding? 


Jeg må svare nej til begge dele, jeg bor på Sjælland, men det var mere fordi den første betingelse for at motoren kunne køre, var at den fik brændstof. Du svarer, at når du bruger startspray, kører motoren. Måske kommer nitter på banen, han ved noget om motorer.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis