Reparation af hul i garagemur

Hej.

Jeg har for nyligt overtaget et nyt hus (gennem-renoveret i 2017) med en lækker tilhørende garage som har været brugt som kontor, hvilket jeg også selv skal bruge den til. Garagen har dog et gennemgående hul i muren. Til det har jeg to spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med at finde svar på:

  1. Hvad kan årsagen til sådan et hul mon være? Hvad kan formålet være med det?
  2. Hvordan kan jeg reparere det?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor føre hullet hen ?

Måske noget ventilation, eller aircon.

Hvilket materiale er vægen?


Vi prøver igen, i morgen --

Hullet fører udenfor som det også kan anes på det første billede.

Jeg tror materialet er letbeton. Det er det der står i tilstandsrapporten under "Byggematerialer, ydervæg", men det er ikke specificeret i rapporten om det kun gælder huset. 

Kan der have stået en tørretumbler? Men ellers som je_ns siger aircon eller ventilation.

Jeg ville lave det "quick and dirty" putte noget isolering i og så pudse.

Mvh. Mikkel

Kan der ikke have stået en brændeovn der?


Søren O

måske slanger til en varmepumpe - men hvis der er anden varmekilde i "kontoret" er det nok ikke det, men du burde vel komme tage feks et stykke flamingo og tilpasse den stramt til hullet, og så pudse på hver side så det passer med inder/ydermur..er der mursten yderst?

Annonce

Har fået svar på årsagen til hullet nu. Det har været brugt til ventilation.

For at runde denne tråd af: jeg fik en murer til at mure hullet op for en tusse. Det var ikke den løsning han selv ville anbefale, men det er trods alt bare en garage og nu siver det i det mindste ikke ind med luft.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis