Grave Gardena Pipeline ned men hvordan ?

Hej,

Hvordan får jeg en Gardena Pipeline slange gravet ned uden at ødelægge hele haven ? Er der en skånsomt måde at gøre det på ? En rillefræser til haven ?? Et eller manuelt værktøj så jeg kan lave haven pænt igen ?


/donnib


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan få en (kabel)entreprenør til at "skyde" huller med en "jordraket". Det kræver opgravninger i begge ender. Det er den metode der bruges til at lægge fiber ind til de enkelte husstande.


Søren O

Du kan ikke lave en rende i jorden uden at grave. Om du vil bruge skovl eller spade må du selv vælge. Hvis du skal gennem græsarealer, stikker du græstørvene fri først. Dernæst graver du renden, lægger din slange ned, jævner renden og lægger græstørvene på plads igen. Derefter vander du lige græstørvene og en uge, fjorten dage efter kan du næsten ikke se opgravningen. Men er det en god ide at grave slange ned, er du ikke bange for at den kolapser.


fase

S. Fabrin, tak ja det var mere med et trick men jeg kan høre der ikke er andet end alm grave arbejde

Nej det er jeg ikke bange for da slangen er lavet til at blive gravet ned, det er eikke et alm vandslange men et hårdere et.


 

Med en kædegraver kan du jo nøjes med nogle ret smalle render plus der motor på. Men det koster nok mere end gratis at leje.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce

Kermit af ren nysgerrighed, hvad i alverden er en kædegraver?

Edit: Nu har jeg googlet sådan en, men hvad er fordelen versus en smal drænskovl?

Motoren! ;-)


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

hold da op det er smart : https://www.youtube.com/watch?v=6yRB3da_BKQ

meeen.....sådan en drænskovl skal jeg da have, den ser praktisk ud. 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis