Erfaringer med udhus af LECA-blokke

Hej derude

Vi er ved at flytte og jeg skal have bygget et udhus ved det nye hus. Huset er et ældre pudset hus, så jeg påtænker at bygge et udhus, som også skal pudses. 

Hvor vi bor nu har jeg, med jeres hjælp, bygget et udhus i træ (14 m2) med træbeklædning og 150 mm isolering i gulv, vægge og loft. Og termoruder. Det har stort set været unødvendigt med opvarmning for at holde det frostfrit.

Jeg overvejer at bygge det nye udhus i 19 cm LECA-blokke, da jeg tænker det er det nemmeste (og billigste), når jeg alligevel vil pudse det efterfølgende. Med 150 mm isolering i gulv og loft og selvfølgelig med termoruder. Også ca 15 m2.

Er der nogen der har erfaring med en lignende konstruktion og tør byde på, hvor vidt det stort set vil være frostfrit? Eller har alternativer til en konstruktion, som stadig skal pudses op og som giver bedre isolering?

På forhånd tak!

Mvh

Peter

 

 


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg søgte lige efter hvad lambda værdien er på leca blokke, og fandt lidt forskelligt men fra webers egen side skrev de. Formure af Leca® blokke 600 »Udvendig« anvendelse 0,23 med fyldte fuger,  0,18 med limmørtel.

træskelet med mineraluld af samme tykkelse er jo så 0,037, så isoleringsgraden er langt højere(lav lambda værdi=bedre isolering), selv med kun 100mm træskelet med mineraluld vil det stadig isolere langt bedre.

OM det vil være frostfrit handler vel om det støder op til en væg der afgiver varme, gør den ikke det, vil det fryse en dag, det handler stort set kun om nok dage med hård dag og nattefrost der er, men det vil det også med mineraluld.... 


Hvis du ikke vil have varme i udhuset, men at det blot skal være frostfrit, vil jeg mene at du om vinteren får højere temperatur i skuret ved ikke at isolere gulvet. Isolering af soklen vil nok være en god ide.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis