Gearskifte, Fiat punto 2005

Hej LDS

Da jeg her til morgen skiftede fra bak til 1. gear, gav gearstangen pludselig op. Jeg kunne godt høre den sagde en lyd, men det er jo hørt før, når man går fra bak til 1 og stadig triller.
Den sidder HELT løs nu, og kan faktisk kun skubbes op og ned, men sidder helt løs og rammer ingen gear.

Hvad kan det være?

Den kan sagtens køre i 1. gear som den satte sig i. Så jeg satser stærkt på det ikke er gearkassen der røg :)

På forhånd tak!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alle biler med forhjulstræk har et eller andet system til at overføre bevægelserne fra stangen og til gearkassen. Det kan være et par stænger eller kabler. Mon ikke de fleste nyere modeller anvender kabler?

Jeg aner ikke hvordan det er lavet på en Punto, men mon ikke det er et kabel der sprunget? Du må prøve at kikke ovenpå gearkassen om du kan se hvad der foregår når der bliver flyttet på gearstangen. Jeg gætter på at det vil blive noget bøvl at skifte, men måske du er heldig at der er plads. 

Mine forældre havde engang en Kadett B. Der kunne man næsten sidde nede ved siden af motoren når der skulle skrues. De tider er godt nok forbi.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

@Kermit

Tak for svar!
Det var også umiddelbart lige det jeg kunne finde frem til.

Jeg har tidligere oplevet det med en gammel Citroen Xsara - Det kunne laves med strips.
Jeg må få bilen hjem og kigge

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis