beskytte pallerammer

Skal have sat nogle pallerammer op i haven. Der skal være jord i dem. Men tænker de ikke holder længe konstant udsat for fugt. Hvad er det bedste man kan gøre for at forlænge levetiden på dem?


 

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne jo beklæde dem indvendig med plastfolie.


bh

Jo netop. Det vil lukke fugten inde i jorden og lade pallerammer blive tørre uden på. Derudover vil en god træbeskyttelse også hjælpe. Det kan bære trætjære.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har set tynde (10 mm) 60 x 120 cm flamingo plader brugt som indsats med god virkning. Passer som fod i hose med 3 pallerammer oven på hinanden. 

Den nederste palleramme bør hvile på noget tagpap så der ikke er direkte jordkontakt, ellers rådner den hurtigt op. 

Hej.

Inde i mit drivhus har jeg to højbede  afgrænset af alm ru forskaldning. For at undga imprægnering har jeg sat disse op mod træet  http://www.biltema.dk/da/Fritid/Hav...000018984/   de bølger lidt så der også kommer lidt luft til bagsiden af træet. Tiden vil vise om det er en god ide.

ps. der var en her på  som mente at myre var helt vilde med at bo i flamenco så han fraråede det ved indvendig sokkel i et drivhus tror jeg det var.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Ang. myrer og flamingo. Jeg vil ikke afvise at myrer er glade for flamingo, men det er nok mest pga. isoleringsevnen (holder på varmen) tænker jeg. 

Ps. Hvis man er plaget af myrer i fx. drivhuset, så lav en blanding af 50% flormelis og 50% natron (evt. bagepulver), det kan myrer simpelthen ikke stå for - og de dør af det. Midlet skal stå tørt.

Lyder ellers som en god ide med flamingo og tagpap. Men myrer gider jeg ikke have.

Ved ikke hvad det er for noget bølgende noget. Linket virker ikke. Men det fik mig til at tænke på, om ikke de billige trapeztagplader kunne bruges. 


 

Myrene kommer nok alligevel om du vil have dem eller ej. Hvert år har vi myrer i flere blomsterkrukker, plantekasser og højbede (også i vores højbede af halmbundter. 

Ps. Og vi har endnu ikke gjort brug af flamingo trickset.  

jeg ved ikke hvorfor det ikke virker. Gå ind på biltema.dk og søg græsplænekant.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Her til sommer er det 6 år siden jeg etablerede højbede til mine georginer. Det var pallerammer jeg fik da der blev installeret pillefyr. Jeg havde nogle 16mm trykimp brætter som jeg flækkede og satte rammerne på. Indvendig blev de beklædt med noget tynd plast.

De er ved at være færdige og plasten smulrer. Skulle jeg gøre det om så ville jeg gi den noget imprægnering og så de græsplænekanter indvendig. Men de er jo heller til spiselige afgrøder.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også