Dampspærre på badeværelse i 1½-plans villa med troldtekt

Hej

Jeg skal til at lave vores badeværelse, der ligger i stueetagen i vores 1½-plans villa fra 1980. Da vi har troldtekt i de andre rum i huset (og det er nemt at arbejde med) har jeg tænkt mig også at anvende det til loftet på det nye badeværelse.

Mit spørgsmål er hvorvidt der skal dampspærre op. Jeg vil umiddelbart mene at det skal der ikke, men er kommet i tvivl da troldtekt virker lidt mere "gennemtrængeligt" end gips og jeg derfor ikke vil risikere at damp siver op gennem pladerne og kondensere i etagedækket.

Er der nogen der kan bekræfte at man ikke skal montere dampspærre uagtet hvilket loft man sætter op?

Mvh Henrik



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bruge dampspærre nær ved den varme side, hvid det er koldere oppe i næste etage. Det gælder ude ved skunk, f.eks. Men det skader ikke at bruge det over det hele. Da det koster i nærheden af ingenting ( i forhold til hele projekt ) ville jeg ikke spare det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er ikke et spørgsmål om at spare det væk da jeg har det hele på lager. Jeg vil blot ikke risikere at lukke fugt inde, men min sunde fornuft siger mig også at jeg er bedst tjent med at stoppe den varme fugtige luft inden den når for langt ind i konstruktionen - jeg sætter dampspærre op under forskallingen og tætner rundt langsvæggen.

Tak for svar.

Mvh Henrik

Hvis ellers du har en god udluftning/ udsugning som jo er hamrende vigtig, så lukker du ikke noget fugtig luft  inde ihvertfald ikke mere end os andre 

Badeværelset er relativt stort (10,5 m2) og der er fin udluftning i kabinen, men vil blot være helt sikker :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis