Jeg er ved at få psykose at vores vaskemaskine

Hej derude :)

Håber i kan hjælpe mig for jeg er ved at flippe helt ud, på vores whirpool vaskemaskine. Vi har haft den i 5år uden problemer, og pludselig stopper den midt i programmet, og melder fejl med for lidt vand, den modtager. Jeg har fjernet slangen som sidder i vaskemaskinen og renset den, fjernet filteret der sidder i vaskemaskinen, og renset den mange gange, tændt og slukkede for hanen mange gange uden held. Jeg var dermed også tjekket om der kommer vand til maskinen, og der kommer en del vand igennem slangen og ind til maskinen. Den starter og køre fint men stopper efter 10min, og melder samme fejl. Kan i hjælpe mig med at løse det problem.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er hanen 

Maskinen bagfra 

Fejlmeldingen jeg er meget træt af. Den får meget vand men det er som om den ikke vil tage imod vandet 

Jeg ser at udløb af afløbs slangen ligger på gulvet, Det må den ikke. Det skal mindst op i højde med højeste vandstand i  maskinen. Der sker det at vandet løber ud samtidig med at den tager det ind ( og alt sæbe løber naturligvis også ud.  Så enden af afløbs slange skal op over 60 cm højde. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Hej Erik. Tusind tak for et hurtigt svar. Det du siger giver meget mening, men det undre mig bare hvordan den, i de sidste 5 år har kørt på den måde. Jeg har stillet den således op, så nu må vi se imorgen om den vil drille igen. Jeg vender tilbage imorgen Tak igen 

Det virkede. Tusind tak for hjælpen 

Det kunne være at afløbs sien er ved at tilstoppe. Hvis den har kørt på den måde i 5 år så må der være sket en forandring. Nogle maskiner har slangen til at gå opad inde i maskinen, hvis så pumpen er færdig inden tiden, så pumpes der luft op i slangen, og hævert virkningen stoppes. 

Men pumper den ikek alt vandet ud, så er der klar til hævert virkning. 

Så kig efter i trevlesi. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis