Ryobi one+ eller Bosch Power4all

Jeg har stort set altid ejet Bosch værktøj, og er i dag også glad for den blå serie.

Situationen er nu at jeg skal have mig en akku græstrimmer og er derfor på udkig efter en hvor batteriet også kan bruges til andre enheder. Bosch blå har ikke en græstrimmer jeg gider betale for.

Jeg har derfor kig på Bosch grøn Power4all systemet (fordi jeg altid har haft Bosch) samt Ryobi one+ systemet (fordi Bauhaus har en monster udstilling med det lige inden for døren). Begge dele går til fornuftige priser med 18V.

Jeg aner intet om kvaliteten på akku i Bosch grøn serie (har en hækkeklipper og græstrimmer på kabel som er fine) og Ryobi aner jeg absolut intet om.

Hvad er jeres erfaringer med ovenstående? Jeg vil gerne betale prisen for ordentlig værktøj - inden for rimelighedens grænser.


/ Steen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har valgt Ryobi One+ systemet, og især fordi udvalget af maskiner er rigtig stort. Du skal beslutte om det er en investering i fremtiden, og hvor meget forskelligt du kan tænkes ville være godt på batteri og hvor meget GDS du selv er, til at købe alle de sjove maskiner. Udvalget er i hvert fald stort hos dem.

F.eks har jeg kikket på billigere løsninger, som jeg ikke synes blev billigere, f.eks Park hos jem&fix og lign, udvalget er bare ikke godt nok.

Jeg har købt græstrimmeren (639,-) og brugt eksisterende batteri, den kører fint, har ikke kørt nok til at kunne vurdere den alt for meget.
Derudover er der hækkeklipper, som kan bøjes, der havde jeg el-klipper (bosch) før, som altså var på lidt flere watt, så her skal man nok kikke på effekten da de har flere one+ hækkeklippere , og nogle har altså stadig mere effekt.
Så købte jeg blæser/lufttryksmåler til bildæk og rengøring (til blæs i pc)

Jeg er endnu ikke utilfreds, udover hækkeklipper måske skulle have været anden one+ model. Priserne synes jeg også er ok på deres produkt serie.


Jeg har haft en akku hækkeklipperen i den grønne serie fra Bosch (18 volt li-on)

Jeg har ligusterhæk, det kunne den sagtens klare, men den køre noget langsomt, så hurtigt er den ikke, der var rigtig fin batteritid på den, og så vejede den næsten ingen ting.

Jeg byttede til en Makita akku hækklipper, den er der noget mere fart over, og så 18 volt li-on. (har en trimmer i Makita også, den er jeg super tilfreds med)


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har læst en del test af Ryobi accu-værktøj, og ud fra det ville jeg aldrig investere i det mærke. Har du overvejen Stihl? Nok en lidt anden pris, men de har nu næsten alt til haven med battteri på. Bare mine 0.02$.

perhans skrev den 15-05-2018 15:03:08

Jeg har læst en del test af Ryobi accu-værktøj, og ud fra det ville jeg aldrig investere i det mærke. Har du overvejen Stihl? Nok en lidt anden pris, men de har nu næsten alt til haven med battteri på. Bare mine 0.02$.

 Kan du sætte flere ord på hvorfor ikke?


Brian
Tazman skrev den 19-06-2018 20:13:21

 Kan du sætte flere ord på hvorfor ikke?

 Som sagt så har jeg læst en del test af forskellige Ryobi værktøj, hovedsageligt i Gør Det Selv, men også andre steder og de får konsekvent dårlige anmeldelser. Der ud over har Ryobi en filosofi om at de gerne vil lave værktøj hvor den samme maskine (eller motor) kan bruges til flere forskellige ting og min erfaring er at man som oftest får noget værktøj der ikke kan noget ordentligt. 

Jeg tror man kan sige det meget kort, du får hvad du betaler for, hvis det er meget billigt er det noget skrammel men nogle gange er noget skrammel godt nok. Handler også selv i Harald Nyborg hvis det er noget der ikke skal holde til en hel masse. 

Det var mange ord. 

Jeg står i samme situation, jeg har 7-8 stk blå Bosch 18v akku værktøj, og skal bruge en græstrimmer. Jeg kommer til at have et større stykke der skal slås, så enten skal jeg have Benzin eller en ordentlig akku trimmer. Så jeg har kig på en Stihl FSA 90, den er godt nok ikke i den billige ende, men så er jeg sikker på at det dur :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis