Efterisolering af loft

Goddag LDS

Jeg skal til at have sat gipslofter op i mit hus, da der engang har været en vandskade, hvilket har fået loftet i stuen til at hænge. Konen vil så gerne have det i resten af huset også.
Så jeg tænker at i samme ombæring vil jeg have fjernet den gamle isolering, sænket loftet, og i med lidt ekstra.
Vi har fladt tag, derfor kan vi ikke bare lægge nyt på ovenfra.

Lige nu har vi 100 mm. isolering, fra 1965, og 100 mm. ventilation.
Min tanke er:

Fjern gammel isolering, sænk loft med 50 mm, reducér ventilation til 50 mm, og i med 2 x 95 mm ny isolering.
Jeg tænker at bruge enten Knauf eller Rockwool i enten  lambda 32 eller lambda 34.

Hvad siger I om den løsning?

Jeg har fået en pris på 12600 kr (Knauf lambda 34) til hele huset, og en pris på 17.000 kr Rockwool lambda 32. Hvad havde I valgt?


Og findes der eventuelt en beregner der kan sige noget om besparelsen ved at vælge den ene isoleringsklasse fremfor en anden? (jeg kan ikke finde en der kan, kun noget der beregner besparelsen ud fra tykkelsen). 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil anbefale du finder nogle bats, det selv kan sidde, mellem spærene, så du i ro og mag kan montere din dampspærre i ro og mag, uden at få isoleringen i hovedet.

(ved ikke om din isolering skal sikres med ståltråd, for brandsikkerhedens skyld)

Jeg har gode erfaring med Rockwool flexibats, de sidder fint af sig selv.


Jeg har selv brugt noget Knauf til at efter isolere på loftet, men jeg kan komme til ovenfra, og de var superbehagelige at arbejde med, men meget bløde, så tror ikke de kan hænge selv. ( men der findes måske andre typer i Knauf ?) 


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for dit svar. 


Jeg har været i gang med at undersøge lidt, og da vi fik tømrere til at lave det andre steder i huset, brugte de også Knauf. Det er rigtigt at det ikke kan hænge selv, men de lægger det op oven på forskallingen, og så skruer de gipsen fast derpå (selvfølgelig efter at dampspærren er sat op). Men pga. budgettet er jeg nødt til at lave resten selv, hvilket jeg nu heller ikke mener noget problem. Jeg har allerede lavet forskalling op, og jeg endte med at bestille Knauf Ecobatts 34.
Jeg prøvede at regne lidt på besparelsen i forhold til at vælge en lambda 32 isolering, men tilbagebetalingstiden var faktisk for stor i forhold til at det kunne betale sig. Så vil jeg hellere bruge lidt ekstra penge på de nye vinduer der skal til

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis